NASA beveik tikra: „Curiosity“ Marse rado gyvybės įrodymų

mars-life_px600Nacionalinė aeronautikos ir kosminės erdvės tyrimo valdyba (NASA) galimai įrodė, jog Marse aptikta gyvybės pėdsakų.

Nors mokslininkai toli gražu nėra tikri, tačiau nusiųstas robotas galimai aptiko paslaptingų metano dujų likučių, galinčių byloti apie galbūt Marse egzistuojančią gyvybę.

Žinoma, tokios išvados negali būti vienareikšmiškos, tačiau įmanomas atvejis, kad rastos žymės gali būti bakterijų arba kitų itin mažų organizmų pėdsakai, rašoma „The Independent“.

Jeigu ši informacija būtų tiesa, tai būtų vienas svarbiausių šių laikų mokslininkų atradimų. Galimai pastebėti pėdsakai yra gana realu, mat tai įrodo pavyzdžiai ant Žemės. Mikrobiologiniai organizmai skleidžia metano dujas.

Mokslininkų teigimu, prieš 2020 metų misiją, kai bus ieškoma daugiau metano šaltinių, tyrimai turi būti atliekami dar nuodugniau, juk kalbama apie vieną didžiausių pasaulio atradimų.

Mokslininkų nuomone, labai sausame ir šaltame Marso dirvožemyje galėjo ir vis dar gali egzistuoti mikrobai, kurių ląstelės užpildytos vandenilio peroksido ir vandens mišiniu. Vandenilio peroksidas nors ir labai nuodingas, tačiau jame yra apie 94% deguonies.

metano-dujos

Be to, vandenilio peroksidas gyvose ląstelėse gali padėti joms išgyventi žemose temperatūrose, nes veikia kaip antifrizas, neleidžiantis kristalizuotis ląstelės viduje esančiai medžiagai. Visgi, kokios vandenilio peroksido proporcijos gali būti ląstelių viduje – nėra aišku.

Remiantis ankstesniais tyrimais, ant planetos taip pat buvo rasta metano dujų, jie, tiesa, užfiksuoti palydoviniais stebėjimais, tačiau jie nebuvo sėkmingi.