Pasitikrinkite, ar esate sąmoningi

Į šį klausimą atsako Robertas Karvauskas, sąmoningumo mokyklos „Gyvenimo rytas“ įkūrėjas ir lektorius. Sąmoningumas – tai sugebėjimas sutelkti dėmesį ir išlaikyti jį vienoje vietoje. Ar žinote, kad nelavinęs sąmoningumo žmogus savo dėmesį vienoje vietoje gali išlaikyti tik 5–7 sekundes?

 

Protingas nebūtinai yra sąmoningas

 

Protingas ir intelektualus žmogus nebūtinai bus sąmoningas. Trumpai pamąstykite, kiek pažįstate žmonių, kurie yra išsilavinę, universitetus ar mokyklas baigę geriausiais pažymiais, bet taip ir neatradę savo gyvenimo kelio, negebantys savo žinių pritaikyti praktikoje, greitai supykstantys ir sunkiai valdantys savo emocijas?

 

Galbūt jūs pažįstate ir tokių žmonių, kurie sugeba susikoncentruoti, susikaupti. Visgi, greičiausiai, pastebėjote, kad ir jie dažnai skuba, nervinasi, pergyvena, įsižeidžia, smerkia… Kodėl?

 

Protingas ir racionalus žmogus supykęs gali ilgai ir dėmesingai kurti keršto planą ar pasiteisinimus. Ar jis tada ramybėje ir pilnatvėje? Akivaizdu, kad ne.

 

Tai rodo, kad sugebėjimo susikaupti, sukoncentruoti ir išlaikyti savo dėmesį nepakanka, norint pasiekti gyvenimo harmoniją.

 

Dėmesio valdymas

 

Mūsų būsena priklauso nuo gyvybinės energijos (pranos) kiekio mūsų energiniame kūne. Kuo daugiau mumyse yra šios energijos, tuo labiau mes jaučiamės ramūs ir patenkinti, dėkingi ir atlaidūs. Kai energija išsenka, jaučiame nerimą, neviltį, pyktį, liūdesį. Gyvybinę energiją mes gauname tiesiai iš visatos, iš kosmoso.

Junkitės prie mūsų Facebooke
ir
sekite mus Instagram @anomalija.lt

Aš jau Jus seku (uždaryti ir daugiau nerodyti)!

 

Kas gi lemia gyvybinės energijos kiekį mumyse?

 

Anot R. Karvausko, tai lemia mūsų dėmesys. Kur jis nukreiptas, ten teka mūsų gyvybinė energija. Gyvybinę energiją mes galime kaupti savyje arba iššvaistyti.

 

Kai mūsų dėmesys nukreiptas į vidų, energija kaupiasi ir mes jaučiame vis daugiau atsipalaidavimo ir ramybės. Kai dėmesys nukreiptas į išorę, energija teka iš mūsų energinio kūno ir atitenka tam, į ką nukreiptas dėmesys.

Įdomu? Sudominkite ir kitus! Pasidalinkite ir tęskite skaitymą.
Dalintis

 

Kaip keičiasi gyvenimo kokybė, kai žmogus neskiria dėmesio dabarties akimirkai?

 

Dėmesio dabarties akimirkai žmogus nebeskiria tada, kai gyvenimas tampa šabloniškas, įprastas, žinomas mintinai. Atsiranda automatizmas, nereikalaujantis atidumo, dėmesio.

 

Tam protas sukuria įvairias šabloniškas struktūras ir ragina žmogų gyventi įprastai, „kaip visi“.

 

Tada jis užvaldo dėmesį, kurdamas prieštaravimus, rūpesčius, vidines pastangas, ir per tai gauna žmogaus energiją. Taip protas auga ir stiprėja, vis labiau užvaldydamas žmogaus dėmesį, o žmogus tampa vis mažiau sąmoningas, silpsta ir nyksta.

 

Paprasti būdai susigrąžinti dėmesį

 

Tam, kad žmogus galėtų susigrąžinti dėmesį, gyvenimas turėtų tapti spontaniškesnis, neįprastesnis, įvairesnis. Sąmoningumo mokyklos įkūrėjas R. Karvauskas pataria, kuo dažniau į darbą nueiti ar nuvažiuoti nauju, neįprastu keliu, tuos pačius darbus nudirbti neįprastai, kitaip. Pavyzdžiui, pavalgyti, laikant šaukštą kaire ranka (dešiniarankiams).

 

Be to, lektorius primena, kad gyvenimas nuolat duoda žmogui įvairius naujus pasiūlymus, kurių, paprastai, žmogus atsisako, nes tai neatitinka jo gyvenimo šablono. Bet gyvenime atsitiktinumų nebūna. Viskas suteikiama kaip reikalinga patirtis, kurios pagrindu žmogus gali atsirinkti tai, kas jam naudinga. Todėl gyvenime verta išbandyti vis naujus, neįprastus dalykus. Ir tai vis labiau grąžins dėmesį į šią akimirką.

 

Jūs, greičiausiai, jau supratote, kad, kuo mažiau dėmesio mes skirsime savo vidinei būsenai ir kuo dėmesingesni mes būsime išoriniams dalykams, tuo daugiau energijos neteksime.

 

Taigi, akivaizdu, kad vien sugebėjimo sutelkti savo dėmesį nepakanka. Lektorius pabrėžia, jog reikia suvokti kur, kaip ir kodėl reikia skirti dėmesį. Tai yra išmintis, kuri neišvengiamai būtina vidinei harmonijai pasiekti.

 

Testas, kuris patikrins Jūsų dėmesingumą

 

Teorija visada išlieka teorija. Paruošėme jums testą, kuris geriausiai parodys, ar esate dėmesingas šiai akimirkai.

 

Šį testą atlikti labai paprasta – užtruksite kelias minutes, o kartu sužinosite, ar mokate išlaikyti koncentraciją ir būti dabarties momente.

 

Kad ir kur būtumėte – namuose, troleibuse ar parke – užduokite sau 3 klausimus:

 

1. Ką dabar aš darau?

 

2. Kodėl aš tai darau?

 

3. Kodėl aš tai darau būtent taip?

 

Šie trys klausimai padės pamatyti, ar suvokiate dabarties momento faktą, jo aplinkybes ir visą kontekstą. Atsakymai, kilę iš vidinio sąžiningumo, leis jums pastebėti savo sąmoningumą esamu momentu ir paskatins labiau susitelkti bei dėmesingiau kurti savo gyvenimo realybę čia ir dabar.

 


2500
2 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
Naujausius Seniausius Geriausius
cortesas

šitas straipsnis yra pusiau su mėšlo krūva ,protingi supras,kvailiai tegul skaito- vis vien nepadės

Anubis

Suvokiu viską, kas vyksta dabar tik man. O jai sistema daro klaidas tai gal tiesiog sistema nesuvokia kaip turi būti viskas atlikta sistemingais. Žodžiu mažiau stresuoti ir galvoti apie blogus dalykus. O jai kas įvyko ne taip tai suprask kad viskas yra daroma tik dėl gėrio. Kaip sakant jai daug interesuosi ir neigiamai viską priimi tai tu klysti nes viskas yra daroma dėl žmonijos ateities ir dėl tavo ateities. Nes jai priešinsies sistemai sistema darys viską, kad tu eitum tik jų keliu o ne kitokiu keliu. Jai Tevai mirė tevus pakeis, jai mirė tevas pakeis tėvą. Jai mirsi tu nieko… Skaityti daugiau »

CNN

O jaigu tu kaskieno tevas ir tu miriai? Taves nepakeis, tai ir tavo atzalai nepakeis tevo? kury kaip minejai turi pakeisti? Pats sau prietarauji paskutiniame sakinyja.

cortesas

tu gal pirma rašyti taisyklingai išmok,paskui komentuok apsirūkusio skiedalus

CNN To cortesas

Visu pirma labai gudras esi, kai tau telefonas viska istaiso, o antra mano gimtoji ir rasomoji kalba norvegu nes ten gimiau ir uzaugau, todel rasau kaip sugebu.

cortesas

žmogau,ką rūkai? matosi,gerai tave „veža“ :):):):):)