Atviras interviu su Lietuvos magu apie žydų magijos aspektus
|Anomalija.lt kalbina magą ir parapsichologą Aleksejų Šiškariovą apie žydų magijos subtilybes.
Aleksejau, sakykite, kuo skiriasi žydų magija nuo tarkime slavų magijos?
Kaip ir bet kokia etninės okultizmo srovės forma, žydų magija skiriasi visų pirmą savo etniniu užpildymu. Tačiau yra savotiška specifika. Dabartinė slavų magija (išskyrus pseudopagoniškos niekam tikusios praktikos) yra “sukrikščioninta”. O būtent krikščioniškojo prado mes ir neįžvelgsime. Viskas daroma Mozės įstatymo vardu o ne Vardan Tėvo, Sunaus ir Šv. Dvasios.
Ar žydų magiją ir Kabalą galime tapatinti? Ar tai yra vienas ir tas pats?
Kabala nėra žydų magija. Tai netgi nėra misticizmas. Kabala tai bandymas religijos plotme paaiškinti gamtos dėsnius bei žmogaus psichologiją.
Kabala tai tiesiog savitas religijos suvokimas, kuris ateina pastoviai praktikuojant ir besigilinant į šventuosius tekstus. Mokymo esmė yra Tora – Mozės Penkiaknygę. Tačiau penkiaknygėje tolygiai išdėstyti visi Halachos (žydų religinio kodekso) Įstatymai. Jų yra 613.
Žydas ortodoksas arba ultraortodoksas privalo laikytis jų visų. Iškart patikslinu – tik žydų vyrai laikosi to tvirtai. Yra įstatymai skirti laikytis tik vyrams (pavyzdžiui tfilino įstatymas – kaip naudotis tam tikra religine atributika). Yra įstatymai tik moterims(Nidah – ritualinės nešvaros arba švaros įstatymai). Visi žydiški įstatymai yra griežti ir iš ultraortodoksų (Haredim) reikalaujama fundamentalaus laikymosi.
ir
sekite mus Instagram @anomalija.lt
Aš jau Jus seku (uždaryti ir daugiau nerodyti)!
O kabala tai tik paaiškinimai, pasaulėžiūros forma, kuri gimsta praktikuojant judaizmą. Nežydų mistikai (Papiusas, Artūras Edvardas Veitas, Žan Fransua Aljetas-Eteila) mistifikavo Kabalą. Nors nieko mistiško joje nėra ir kiekvienas judaizmą praktikuojantis asmuo (žinoma vyriškos lyties) gali ją praktikuoti įsisavinant Toros nuostatas pro žinovų prizmę.
Praktinė kabala skiriasi nuo magijos tuo, kad jos esmė – įtaka aplinkai kalbant maldas su šventais Viešpaties vardais. Kitaip tariant tai ekstatinė malda, kurios metu žydas įeina į kavanos (religinio ekstatinio transo, nors kavanos pagrindas – tik noras melstis) būseną.
Nuo ko prasidėjo žydų magijos istorija?
Talmude minima, kad pirmasis realus žydų raganius ir buvo mūsų protėvis Abraomas (nuoroda talmude – Sanhedrin 9a). Taip pat Dovydo sūnus Saliamonas pasižymėjo ne tik kaip raganius, bet ir kaip palikęs dvasinį testamentą savo sūnui, Izraelio karaliui Ravoamui. Tai taip vadinami Rakteliai – pirmasis ceremonijinės magijos kūrinys žmonijos istorijoje. Kai kurie mano kad tai autentiškas Saliamono plunkstai priklausantis veikalas, kiti laiko Raktelius XII amžiaus rabino Abeno Aizero veikalu.
Prahoje XIV amžiuje susiformavo kelios žydų bendruomenės. Čia jau prasidėjo kodifikuotas skirstymas visų okultinių veiksmų. Žydiškam okultizmui priskiriami šie veiksmai:
Meonen – astrologija
Jidoni – būrimas iš kaulų, nekromantija.
Nahaš – visos kitos būrimo formos (Kortos, ir t.t.)
Kešef – raganavimas.
Prahoje buvo perdirbti tam tikri maldų tekstai iš įvairių maldaknygių (Siduras – kasdienė maldaknygė, Mahzoras – šventinė maldaknygė) ir taip pat surinkti burtai ir užkalbėjimai, kurie plito žydų gretuose. Tam tikri asmenys iki šiol žino daug metodikų.
Šahor Kešef – praktinis juodasis raganavimas, plito kaip labai stiprių apeigų srovė. Taip pat šiai srovei priskiriamos labai geros verslo apeigos. Kaip žinoma, žydai geriausi verslininkai. O ir Rotšildų šeimoje buvo žmonių, kurie turėjo Šahor Kešef iniciacijas.
Kalbama, kad žydų magija yra galingiausia iš visų. Ar tai tiesa? Jeigu taip, gal galite paaiškinti kodėl taip yra?
Mano nuomonė čia bus labai subjektyvi, kadangi aš pats žydas. Man žydų magija – tai visos abraominių religijų (judaizmas, karaizmas, krikščionybė, islamas) magijos tekmių pradas.
Kitaip tariant, visos krikščioniškų bei musulmoniškų okultinių tradicijų šaknys yra čia. Kas liečia jos stiprumą – tai labai stipru. Tačiau privaloma pastoviai maldos forma palaikyti ryšį su Viešpačiu.
Ar žydų magija gali užsiimti bet kas?
Tikrai ne. Svarbu turėti žydiškas šaknis, atitinkamą teorinį pasiruošimą. Idealu priklausyti ortodoksaliai arba ultraortodoksaliai judaizmo srovei. Jugi žydų magija formavosi tarp chasidų. Chasidams būdinga ir ekstatinė maldos forma, ilgi į transą galintys įvesti dainavimai (nigunai), specifinė liturgika. Kuo žmogus arčiau Toros – tuo jis daugiau gali.
Ar yra kokios nors gyvenimiškos sferos, kuriose žydų magiją draudžiama naudoti?
Vienintelis tabu – jeigu žydų magiją naudoja nežydas (samdant žydų raganių – kešeferį arba rav šahorot) draudžiama kenkti žydui. Tikroji žydų magija yra švari. Ir sąžininga asmens atžvilgiu. Judaizme yra principas – mida ken eget mida. Akis už akį. Juo vadovaujamasi ir magijoje.
Ar apeigoms reikalingi kokie nors specialūs pasiruošimai?
Taip. Reikalinga visiška kūno ir sielos švara. Prieš stiprius ritualus būtina atlikti mikvos ritualą – religinis ritualas pasinardinimo į gyvą vandenį – upė, ežeras, jūra. Tinka ir lietaus vanduo.
Ar judaizmas nedraudžia magijos praktikavimo?
Kaip ir kitose abraominėse religijose požiūris nėra vientisas. Kadangi judaizmas neturi dvasinės hierarchijos, o šventikų kasta (levitai ir koenai) pamaldose prarado savo funkcijas, tenka klausyti pavienių rabinų nuomonės. Chasidizmas pats savaeme yra magiškas dėl simbolizmo bei kabalos. Kabala skaitoma magija europiečio akimis, kuris nesuvokia judaizmo esmės. Praktinė žydų magija nėra kategoriškai draudžiama – nėra tiesioginio kategoriško draudimo. Jugi ir melech Šlomo (karalius Saliamonas) kreipėsi į raganą Deborą.
Turbūt populiariausias dalykas kuris jungia magiją ir religiją judaizme yra taip vadinama „ Pulsa Denura“ apeiga. Ji atliekama minjane (kvorumas iš dešimties mokytų vyrų, privalomu skaityti Torai pamaldu formate), ir skirta nubausti žydui, kuris nusikalto prieš tautą. Garsiausios šios apeigos aukos – Ichakas Rabinas (nušautas neužilgo po apeigos atlikimo) ir Arielis Šaronas (insultas, aštuoni metai paralyžiaus ir galiausia mirtis).
Taip pat maginę reikšmę turi taip vadinama Kaparot apeiga, kai tam tikros maldos sukalbamos virš pinigų ar maisto ir išdalinamos vargšams.
Kad ir kaip žydai stengiasi atsiriboti nuo magijos – ji lydi mano tautą visada. Ir lydės visada. Tad reikia su tuo susigyventi.
Paprapsichologas, Magas Aleksejus Šiškariovas (aleksejus.webnode.com)