Patvirtinta: reklama užteršia pasąmonę ir žaloja psichiką

reklamaMokslininkai yra įsitikinę, kad nuovargis, kuris šiandien yra pažįstamas ne tik senyviems, bet net ir jauniems žmonėms, yra susijęs su reklama. Mat mūsų smegenys nesąmoningai apdoroja bet kokį rašytinį tekstą ir pamatytus aritmetinius veiksmus. O juk net judant miesto gatvėmis žvilgsnis užkliūva už reklamos plakatų, mes skaitome juos, užrašus ir kainų etiketes parduotuvėse.

 

O prisiminkite, kiek užrašų matome ant buities daiktų – produktų pakuočių, kosmetikos gaminių ir t.t. Visa tai nepaprastai apkrauna mūsų pasąmonę. Ir mes pavargstame, net jei nekrovėme vagonų, o tik visą dieną dirbome kompiuteriu. Kaip nereikalinga informacija patenka į smegenis ir yra ten apdorojama, rodo Jeruzalės Žydų universiteto mokslininkų atlikti eksperimentai. Savanoriams buvo pasiūlyta regėjimą „padalyti į dvi dalis“. Kairiąja akimi savanoris žiūrėjo į atliekamus aritmetikos veiksmus, o dešine – į spalvotų geometrinių figūrų eilę.

 

Kaip teigia mokslininkai, tokia procedūra trukdo sutelkti dėmesį į užduotį, taigi eksperimento dalyvis net nepajėgė gerai įžiūrėti skaičių ir veiksmų, kuriuos matė jo kairė akis. Po to savanoriams buvo demonstruojami skaičiai, į kuriuos buvo leista žiūrėti abiem akimis ir jie turėjo kuo greičiau garsiai juos perskaityti.

Junkitės prie mūsų Facebooke
ir
sekite mus Instagram @anomalija.lt

Aš jau Jus seku (uždaryti ir daugiau nerodyti)!

 

Skaičius, kurie buvo anksčiau „viena akimi“ matytų aritmetinių veiksmų rezultatas, dalyviai įvardydavo greičiau, tarsi smegenys su jais jau būtų „pažįstamos“. Kadangi eksperimento dalyviai neturėjo galimybės sąmoningai mintyse atlikti aritmetinių operacijų, mokslininkai padarė išvadą, kad jų smegenys jas jau atliko nesąmoningai.

 

Įdomu? Sudominkite ir kitus! Pasidalinkite ir tęskite skaitymą.
Dalintis

Šios išvados liudija apie stebėtinas smegenų savybes, tačiau kelia susirūpinimą dėl šiuolaikinio žmogaus psichikos. Apie reklamos žalą dabar kalbama daug, bet, deja, jos nemažėja. Reklama taip stipriai veikia mūsų sąmonę, kad gali pakeisti visos kartos elgseną.

 

Pavyzdžiui, britų organizacijos „Girlguiding U.K.“ duomenimis, prisižiūrėjusios reklamos filmukų apie „karštas ir patrauklias“ moteris, paauglės, bendraudamos su vaikinais, nueina daug toliau, negu iš tiesų norėtų. Reklama veikia ir mūsų logiką, ir grožio standartus. Kaip rodo amerikiečių mokslininkų tyrimai, dauguma moterų nepasidažiusios sau jau atrodo nepatrauklios.

 

Reklamos poveikis mūsų sąmonei ir pasąmonei – tikra šiuolaikinio pasaulio problema. Primestos informacijos naudotojais tampa visi žmonės, nuo mažų vaikų, jau suprantančių kalbą, iki senukų. Kaip jų smegenys toliau dorosis su „šiukšlėmis“, parodys laikas.

 

Parengta pagal dienraščio „Respublika“ priedą „Laisvalaikis“

 

Respublika-logo1


2500
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Naujausius Seniausius Geriausius
valdis

Žmonės iš prigimties yra smalsūs – stebi viską, kas yra aplinkui. Tačiau į reklamas mieste, spaudoje ar internete, galima išmokti nekreipti dėmesio. Pradžiai reikia šiek tiek pastangų, o vėliau tai tampa įpročiu. Suprantu, sudėtingiau yra su televizija, bet kadangi aš jos nežiūriu, tai man reklamos tikrai gyvenimo negadina :)

do

tai kuriu velniu prikimstas sis puslapis?patys matom,tai erzina ir bjauru-bet vistiek uzkista kiekviena kerte,reklama yra tik siuksles

Ezekiel

Jei reklama kenkia tai jį turėtų būti ribojama ar net draudžiama. Reklamos kelyje gali net įtakoti avarijas. Tai kodėl jų nepalikus virtualioje erdvėje ar kur galima rinktis žiūrėti ar ne?