Kontroversiški mokslininkų tyrimai: aštuonkojai gali būti nežemiška gyvybės forma!

Aštuonkojai yra vieni keisčiausiai atrodančių padarų žemėje. Tačiau išvaizda – ne vienintelė priežastis, verčianti 33 mokslininkus manyti, kad šie gyvūnai gali būti ne žemėje milijardus metų vykusios evoliucijos rezultatas, o nežemiška gyvybės forma.

Tokia versija – lyg fantastikos filmo scenarijus, tačiau jai pagrįsti mokslininkai turi keletą argumentų. Vienas iš rimčiausių argumentų – aštuonkojai yra vienintelė žinoma organizmų rūšis, galinti keisti savo organizmo sandarą. Kitų organizmų DNR pamažu keičiasi per milijonus metų trunkančią evoliuciją, tačiau aštuonkojai turi įstabų gebėjimą patys keisti savo ribonukleino rūgštis (RNA), giminingas DNR, kai reikia prisitaikyti prie aplinkos pokyčių.

Dar vienas mokslininkus žavintis faktas – aštuonkojo genomas (genų visuma) yra ypač sudėtingas ir turi 33 tūkst. skirtingų genų daugiau, nei žmogaus genomas.

Neįprastas sugebėjimas keisti savo genomą ir kitos aštuonkojus supančios keistenybės paskatino 33 tyrėjus ir mokslininkus iš skirtingų institucijų viešai paskelbti versiją, kad ši gyvybės rūšis į žemę atklydo iš kosmoso. Tokia versija būtų kiek fantastiška, tačiau ją paremia kelis dešimtmečius vykdyti tyrimai ir studijų rezultatai, kurie buvo paskelbti mokslininkų prižiūrimame ir revizuojamame leidinyje „Progress in Biophysics and Molecular Biology“.

Atlikti tyrimai ir studijos leidžia kelti prielaidą, kad aštuonkojai į žemę atvyko maždaug prieš 270 milijonų metų.

„Tikėtina, kad aštuonkojų genai ir jų sudėtinga sąveika galėjo būti „pasiskolinta“ iš labai tolimos ateities arba, paprasčiau kalbant, iš labiau išsivysčiusių organizmų kosmose. Galima teorija, kad naujieji aštuonkojų genai yra ateivių „importas“ į žemę“ – skelbiama leidinyje „Progress in Biophysics and Molecular Biology“.

Kartu pažymima, kad aštuonkojai turi ir daugiau bruožų, bylojančių apie pažengusį išsivystymą – šių padarų akys savo gebėjimais prilygsta kameroms, aštuonkojai turi tris širdis, sugeba keisti kūno spalvą ir maskuotis aplinkoje, gali atsiauginti prarastas galūnes.

Tokia versija apie aštuonkojų kilmę taip pat papildo panspermijos teoriją, skelbiančią, kad gyvybė egzistuoja visoje visatoje, o ją išnešiojo asteroidai, meteoritai ir kiti dangaus kūnai. Pastaroji teorija buvo suformuota atsižvelgus į evoliucijos raidą – žemės istorijoje įvykusius masinius rūšių išnykimus ir po kurio laiko sekdavusį tam tikrų kitų rūšių suklestėjimą. Manoma, kad, išnykus vienoms rūšims, kometos ir kiti dangaus kūnai į žemę galėjo atgabenti kitų gyvybės formų, kurios užimdavo atsilaisvinusią terpę gamtoje.

Panspermijos teoriją pagrindžia ir 2004 metais paleisto Europos kosmoso agentūros kosminio aparato „Rosetta“ radiniai kometoje 67P (Čiurumovo-Gerasimenko kometa) – kometos lede buvo rasta organinių molekulių, iš kurių formuojasi cukrūs ir amino rūgštys, o iš pastarųjų – DNR junginiai.

Nors aštuonkojų, kaip ateivių iš kosmoso, teorija yra nepatvirtinta ir turi galybę klaustukų, ją palaikantys mokslo žmonės teigia, kad laikas greičiausiai tik patvirtins šį spėjimą, kaip prieš 70 metų galiausiai pasitvirtino versijos apie tektoninių plokščių egzistavimą ir žemynų slinkimą, nors prieš tai tokios geologų teorijos buvo laikomos paistalais.