Germanwings lėktuvo žūtis – nuotoliniu būdu valdoma katastrofa?

germanwings-katastrofa2015 kovo 25 trečiadienį Prancūzijos Alpių kalnuose sudužo Vokietijos aviakompanijai Lufthanza priklausančios Germanwings bendrovės lėktuvas Airbus A320 – 4U9525, žuvo 150 keleivių.

 

Vos tik prasidėjus katastrofos tyrimui Vakarų propagandinė žiniasklaida suskubo pranešti, kad tyrėjai iš pilotų kabinos audio įrašų nustatė, kad prieš lėktuvui sudūžtant pilotų kabiną paliko vienas pilotas, kuris po to negalėjo įeiti į kabiną.

 

Tyrėjai pateikė versiją, kad likęs pilotas Andrėjas Liubicas (Andreas Lubitz) „užsirakino“ kabinoje ir įvykdė savižudybę, kurios metu iš viso žuvo 150 žmonių (144 keleiviai ir 6 įgulos nariai). Šią versiją remiantis anoniminiu karo ekspertu dar tą pačią tragedijos dieną pirmasis paskelbė JAV dienraštis „The New Yrok Times“. Sekančią dieną šią versiją jau išplatino ir Prancūzijos žiniasklaida. JAV į Prancūziją išsiuntė ir savo FTB tyrėjų grupę.

 

Lėktuvo siųstuvo duomenys rodo, kad kažkas likęs kabinoje pakeitė skrydžio aukštį iš daugiau, kaip 11,5 km į 1981.2 metrų aukštį, kuriame lėktuvas ir sudužo. Lėktuvas lėtėjo 8 minutes. Tai sudaro 1219.2 metrų per minutę.

 

Vokietijos Aviacijos pilotų asociacija Vereinigung Cockpit įspėjo nedaryti skubotų išvadų iš pirmų įspūdžių perklausius pilotų audio įrašą.

 

Tačiau, Vokietijos pilotas negalėjo užsirakinti iš vidaus taip, kad kitas pilotas negalėtų atrakinti durų, kadangi nėra tokios techninės galimybės.

 

Įėjimas į pilotų kabiną buvo sustiprintas po 2001 Rugsėjo 11 teroro aktų Niujorke, Nuo tada pradėti naudoti durų kodai. Išėjus iš kabinos durys automatiškai užsirakina, tačiau jas galima atidaryti surinkus durų kodą.

 

Durys yra taip patvariai pagamintos, kad jos gali atlaikyti ugnį ar rankinės granatos sprogimą. Yra naudojami dviejų tipų kodai: vienas įprastiems atvejams, kitas avarinėms situacijoms.

Junkitės prie mūsų Facebooke
ir
sekite mus Instagram @anomalija.lt

Aš jau Jus seku (uždaryti ir daugiau nerodyti)!

 

Kaip nurodyta civilinių lėktuvų durų valdymo instrukcijose (A320 Operating Manual Cockpit Door) pilotų kabinos durys turi tris elektronines durų užrakinimo ir atrakinimo valdymo pozicijas, kurios kontroliuojamos iš pilotų kabinos. Paprastai, kai pilotų kabinos durys yra uždarytos jos yra automatiškai „užrakintos“.

Įdomu? Sudominkite ir kitus! Pasidalinkite ir tęskite skaitymą.
Dalintis

 

Kai kas nors iš lėktuvo įgulos narių nori įeiti į kabiną surinkus kodą, kabinoje 9 sekundes skamba skambutis. Tuomet viduje esantis pilotas gali nuspausti jungiklį į poziciją „atrakinti“ duris arba „užrakinti“ neleidžiant atidaryti durų.

 

Jei kabinos viduje esantis pilotas nuspaudžia „užrakinti“ duris, tuomet elektroninis durų atrakinimas gali būti užlaikomas nuo 5 iki 20 min. priklausomai nuo to, kaip užprogramuotas elektroninis užraktas. Tačiau remiantis Germanwings duomenimis, užlaikymo režimas nebuvo užprogramuotas. Vadinasi, pilotui neatidarius durų iš vidaus, likę įgulos nariai už durų vis tiek turėjo galimybę atrakinti avariniu skaitmeniniu kodu.

 

Kai durys yra „užrakintos“ iš vidaus ir į prašymus atrakinti duris nereaguojama, tada jau renkamas avarinis skaitmeninis užrakto kodas. Jei per 30 sekundžių niekas durų neatidaro iš vidaus, pasibaigus šiam laikui yra 5 sekundės per kurias galima atidaryti duris ir įeiti į vidų.

 

Tad žiniasklaidos pateikta versija, kad antrasis pilotas likęs kabinoje „užsirakino“ taip, kad niekas negalėtų atrakinti durų ir patekti į pilotų kabiną yra melas.

 



 

Visi komerciniai lėktuvai turi turėti du duomenų įrašus esančius „juodojoje dėžėje (ją sudaro du blokai). Vienas „juodosios dėžės“ blokas įrašo visus radijo perdavimo signalus: garsus pilotų kabinoje, variklio garsus, įspėjimo ir pavojaus signalus. Kitas įrašas įrašo lėktuvo skrydžio parametrus tokius, kaip greitis, aukštis reikalingus incidento atstatymui. Lėktuvo „juodoji dėžė“ yra lėktuvo gale ir pagaminta taip, kad atlaikytų didžiausią lėktuvo smūgį.

 

Dar tą pačią dieną rastose sudužusio lėktuvo „juodosiose dėžėse“ nebuvo rasta atminties kortelių, kuriose įrašyti šie lėktuvo skrydžio parametrai – garsiniai įrašai įgulos kabinoje, Išsamus kiekvienos skrydžio komandos skaitmeninis žurnalas, aplinkos kintamieji, paviršinis skrydžio valdymas, skrydžio aukštis, kursas (kryptis), kuro kiekis, temperatūra, slėgis, ir kt „Juodosiose dėžėse“ yra visi būtini duomenys reikalingi avarijos rekonstrukcijai siekiant sužinoti, kas atsitiko.

 

Pamesti atminties kortelių praktiškai neįmanoma. Jas galima išimti tik atsukus „juodosios dėžės“ varžtus. Manoma, kad jos galėjo būti pavogtos. Jei kažkas planavo tokią katastrofą, tie jau buvo pasiruošę ir nesunkiai galėjo surasti „juodąsias dėžes“, kurias iš tolo išduoda jų intensyvi oranžinė spalva.

 

Remiantis tyrėjų pateiktomis išvadomis žiniasklaida teigia, kad lėktuvo audio įrašai rodo, kad pilotas beldėsi ir šaukė atidaryti duris. Teigiama, kad oro kontrolieriai negalėjo susisiekti su lėktuvo įgulos nariais. Tačiau kodėl įgulos nariai nepasinaudojo palydoviniu telefonu ir nepaprašė skrydžių valdymo centro perimti automatinę skrydžio valdymo kontrolę, o „švelniai beldėsi į duris ir šaukė“? Šie palydovinio ryšio telefonai yra lėktuvo priekyje ir gale. Apie tai žiniasklaida taip pat nutyli.

 

Civilinės aviacijos pilotai yra pakankamai patyrę, kad jie pajustų 1000 metrų aukščio mažėjimą per minutę ir be prietaisų, ypač skrendant virš kalnų. Ir būtų naivu tikėti, kad pilotas „švelniai beldėsi į duris“.

 

Mažiausiai 12 keleivių sėdėjo pirmoje keleivių klasėje ir tikrai matė pilotų kabinos duris. Argi galima patikėti, kad jie sėdėjo ir šaukė, kaip iš audio įrašų teigia tyrėjai?

 

Šiuolaikiniai lėktuvai turi automatinę nuotolinio valdymo lėktuvo nutupdymo sistemą, kuri skirta apsaugoti lėktuvus nuo užgrobėjų ar kad lėktuvai neatsitrenktų į atomines elektrines.

 

Tačiau žiniasklaida verčia mus tikėti A. Liubico nelaiminga draugyste ir depresija, kuri tariamai pilotą pastūmėjo į savižudybę. Jo gimtojo miesto aviacijos klubo nariai sako, kad Liubicas atrodė laimingas, kai nuo 2013 metų rugsėjo mėnesio pradėjo dirbti Germanwings aviakompanijoje.

 

Buvęs Prancūzijos pilotas Žeraras Arnu (Gérard Arnoux) Prancūzijos TV kanalui „Canal +“ sakė, kad oficiali versija apie Airbus A320 – 4U9525 avariją yra prieštaringa ir ydinga. Neįmanoma išgirsti piloto kvėpavimo pilotų kabinos viduje. Tačiau šis elementas tyrėjams leidžia daryti išvadą, kad antrasis pilotas tuo metu buvo viduje. Be to, pilotas galėjo pasinaudoti avariniu durų atrakinimo kodu, kuriuo nepasinaudojo.

 

Taigi, Vokietijos Airbus A320 – 4U9525 katastrofa panaši į nuotoliniu būdu valdomą lėktuvo katastrofą. Vokietijos Airbus A320 -4U9525 piloto A. Liubico savižudybė yra imitacija.

 

Ironiška, tačiau po Rugsėjo 11 teroristinių aktų Niujorke taip pat nebuvo rastos „juodosios dėžės“, kurios sudužo lėktuvams atsitrenkus į dangoraižius, bet kažkodėl buvo rasti teroristų pasai, kas prieštarauja visiems fizikos dėsniams.

 

Kaip bebūtų, civilinės aviacijos transportas išlieka saugiausia susisiekimo priemone.

 

Pabaigai. Norint tapti aviacijos pilotu reikia turėti bakalauro laipsnį, piloto licenziją ir praktinių skrydžių sertifikatą. Vien šie praktiniai skrydžiai gali kainuoti iki 100 tūkst. JAV dolerių. O pradedantys pilotai dažniausiai per metus uždirba 15 tūks. JAV dolerių per metus.

 

Ramūnas Alaunis, www.alkas.lt

 

alkaslogo

Rekomenduojami video:


2500
7 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Naujausius Seniausius Geriausius
Audrius

Kas liecia automatine lektuvo kontroles sistema, tai jinai yra, bet ji yra skirta tik nutupdymui lektuva, o ne ji valdyti. Sistema yra veiksminga tik lektuvui esant netoli oro uosto ( oro uostas lektuvo nutupdyma gali perrimti esant ne dideliam atstumui ) ir pilotui leidus, tai yra, si sistema yra ijungiama pirmiausia lektuve, tik tada oro uostas gali prisijunkti prie sios sistemos ir valdyti lektuva ( tubdyti ). Sia sistema turi tureti idiegtas ir lektuvas ir oro uostas, o tai kaip zinia ne visi turi…Taigi faktai skamba graziai, bet neteisingai….

Tadas

Siūlyčiau šio straipsnio autoriui pasigydyti,ir išsiplauti galvą

juozas

straipsnis visiska nesamone ir lengvai paneigiamas. pamacius kas autorius, tapo viskas dar aiskiau :) p.s. 15k baksu uzdirba valytoja kur nors londone :D

Andrius

Įdomu ar straipsnio autoriai žiūrėjo video, ten aiškiai pasakyta, kad avarinis kodas atidaro duris, tik tada, kai iš pilotų nėra jokio veiksmo, šiuo atvėju, jis užrakino duris. Straipsnis nieko vertas.

Mandarine blt

Tu aklas ar kas tau ? Bl gi raso kad po Rugsejo 11 viskas keitesi , px ar tas lektuvas 1 m senumo ar 50 pas visus turejo buti pakeitimai…

Įėjimas į pilotų kabiną buvo sustiprintas po 2001 Rugsėjo 11 teroro aktų Niujorke, Nuo tada pradėti naudoti durų kodai. Išėjus iš kabinos durys automatiškai užsirakina, tačiau jas galima atidaryti surinkus durų kodą.

Mandarinas

Lektuvas buvo daugiau nei 21 metu ir turejo senas duris

inga

puikus straipsnis!

Taip pat skaitykite