Kvantinės dujos žemiau absoliutaus nulio

Fizikai sukūrė kvantines dujas, gebančias išlikti temperatūroje žemiau absoliutaus nulio, taip jie nutiesė kelią ateities kvantiniams išradimams.

Šaltoji medžiaga buvo sudaryta iš kalio atomų. Lazerių ir magnetinių laukų pagalba atomai buvo atskirti ir sulygiuoti. Fizikų komanda pakeitė magnetinius laukus, ir taip privertė atomus pritraukti, o ne atstumti vienas kitą ir sudarė galimybes atskleisti šių dujų savybes.

Ulrichas Schneideris iš Liudviko Maksimiliano universiteto sakė „Munich to Nature“: „Tai netikėtai pastumia atomus, iš jų stabiliausios, mažiausios energijos būsenos į didžiausią įmanomą energijos būseną, prieš jiems pradedant reaguoti. Tai panašu į ėjimą per slėnį ir akimirksniu atsidūrimą kalno viršūnėje.“

Schneiderio rezultatai buvo publikuoti sausio 3 „Science“.

Anksčiau buvo manyta, kad absoliutus nulis buvo teoriška žemiausia temperatūros riba kaip ir temperatūriniai sąlygojami dalykai su vidutiniu medžiagos dalelių energijos kiekiu. Buvo manoma, kad absoliutaus nulio dalelės lygios nulinei energijai.

Persikeldama į absoliutinę nulinę sritį, materija pradeda rodyti nelygias savybes. Atomų debesys dreifuoja į viršų, o ne žemyn, tuo metu, kai atominės matricos gebėjimas priešintis išnykimui ant savęs atkartoja jėgas, priverčiančias visatą plėstis iš išorės greičiau, negu spėja paklusti sunkio jėgos įtakai, paneigdami gravitaciją.

Gebėjimas pagaminti palyginti stabilią medžiagą keliose milijarduose dalelių žemiau nulio (pagal Kelviną) leis geriau fizikams suprasti šią įdomią būseną, galbūt privesdamas prie kitų naujovių.

„Tai gali būti būdas sukurti naujas materijos formas laboratorijoje.“,- sakė Wolfgang Ketterle, MIT Nobelio premijos laureatas, komentuodamas rezultatus žurnalui „Nature“.

Perspausdindami, cituodami ar kitaip platindami skelbiamą turinį portale kuris priklauso Anomalija.lt grupei, Jūs turite įdėti nuorodą į šaltinį (t.y. Anomalija.lt). Daugiau informacijos apie naudojimo taisykles rasite čia.