Mentalinė detoksikacija

Mes daugiau galvojame apie fizinę dietą, negu apie protinę, nežiūrint į tai, kad antroji žymiai svarbesnė. Kodėl? Jeigu išvalysite smegenis nuo šlamšto, sugebėsite priimti kur kas efektyvesnius sprendimus. Visos mintys iš esmės yra maistas protui. Protinė detoksikacija – tai minčių, kurios kelia neigiamas emocijas, apribojimas ir jų pakeitimas kitomis – suteikiančiomis ramybės pojūtį. Mūsų kūnų veikla pagrįsta mityba, maistu, kuriuo maitiname organizmą. Protas šia prasme niekuo nesiskiria. Viską mūsų gyvenime lemia mąstymas – tai, ką galvojome praeityje, atvedė mus į šią vietą, kuriame dabar esame.

 

Dietos esmė tokia: septynias dienas jūs labai kruopščiai filtruosite mintis. Stengsitės susilaikyti nuo negatyvių minčių, net jeigu labai norėsis ir bus daug priežasčių panirti į negatyvą. Jeigu esate pasirengę priimti šį iššūkį, skaitykite toliau.

 

Trys taisyklės

Pirmoji. Septynias dienas jūs neturite gyventi negatyviomis mintimis ir emocijomis. Kalba eina štai apie ką:

  • Mintys, verčiančios pykti ar nusiminti;
  • Mintys, verčiančios pavydėti;
  • Mintys, verčiančios jausti įtampą ar nerimą;
  • Mintys, verčiančios jaustis nepilnaverčiu ar nepasitikinčiu savimi;
  • Mintys, keliančios liūdesį ir neviltį;
  • Negatyvios mintys apie save, apie kitą ar apie aplinkybes, kuriose atsidūrėte;
  • Mintys, keliančios apgailestavimą dėl praeities arba baimę dėl ateities.

 

Junkitės prie mūsų Facebooke
ir
sekite mus Instagram @anomalija.lt

Aš jau Jus seku (uždaryti ir daugiau nerodyti)!

Negatyvus mąstymas – kai gyvenate su mintimis apie nesėkmes, nusivylimą ar nemalonumus. Bet kokia kritiška ar pavydi mintis, pyktis, kitų ar savęs smerkimas, mintys apie ligas ir nelaimingus atsitikimus. Paprasčiau kalbant – tai pesimistiškas mąstymas.

Atkreipkite dėmesį, kad taisyklė kalba ne apie tai, kad negalima turėti negatyvių minčių ir emocijų, o apie tai, kad jūs negyvensite su jomis. Retai galima kontroliuoti pirmas į galvą šaunančias mintis, tačiau galima kontroliuoti sekančias.

Įdomu? Sudominkite ir kitus! Pasidalinkite ir tęskite skaitymą.
Dalintis

 

Antroji. Kai pagausite save negatyviai mąstant, turite žaibiškai perjungti dėmesį į kažką kita. Galima atlikti štai tokius veiksmus:

 

  • Tiesiog pasakyti sau „Stop!“, kad nutrauktumėte srautą;
  • Pripažinti, kad turite negatyvių minčių, o paskui leisti joms dreifuoti sąmonėje tarsi debesims, plaukiantiems dangumi. Tiesiog leiskite joms plaukti;
  • Nukreipkite dėmesį kitur. Galima paskaityti, užsiimti fiziniais pratimais, padirbėti su intelektualiais uždaviniais, pasivaikščioti su optimistiškai nusiteikusiu draugu, įsijungti muziką;
  • Pakeisti perspektyvą. Paklauskite savęs: „Tai tiesa?“ ir „Ar galima būtų tai interpretuoti kitaip?“
  • Pereiti į problemų sprendimo režimą. Jeigu atsirado negatyvių minčių, imkitės reikalingų veiksmų, kad pašalintumėte priežastį.
  • Kiekvienoje situacijoje suraskite bent kelis pozityvius momentus.

 

Trečioji. Nesmerkite savęs, jeigu negalite greitai perjungti minčių ir užsiciklinote ties negatyvu. Stenkitės susifokusuoti į galingesnes pozityvias mintis. Turėkite galvoje, kad kai kalba užeina apie įpročių keitimą, jūsų smegenis ims jumis manipuliuoti. Tai normalu. Protas apgaudinės jus ir kurs iliuzijas. Į visa tai reikia atsižvelgti.

 

Keturi patarimai; Jie padės sėkmingai užbaigti proto detoksikaciją

Ketinimai. Kiekvieną rytą užfiksuokite aiškų ketinimą kontroliuoti savo negatyvias mintis ištisą dieną. Kiekvieną rytą sakykite sau, o dar geriau – rašykite štai ką:

  1. Šiandien atidžiai seksiu, ką galvoju;
  2. Šiandien prisileisiu tik naudingas mintis;
  3. Šiandien užginčysiu atklydusias negatyvias mintis ir keisiu jas pozityviomis;
  4. Šiandien, kai pradėsiu pergyventi dėl problemų, iškart perjungsiu dėmesį į sprendimo ieškojimą.

Meditacija. Ji padės nukreipti dėmesį nuo minčių. Sekdami, ką galvojate, galite užduoti šiuos klausimus:

  • Ar jos teisingos?
  • Ar jos man naudingos?
  • Ar aš sąmoningai jas pasirinkau?
  • Kokios mintys užpildo protą ramybe ir džiaugsmu?

Patvirtinimas. Kartokite sau štai ką:

  • Aš galiu sąmoningai kontroliuoti, ką galvoju;
  • Mintys manęs nekontroliuoja. Tai aš kontroliuoju mintis;
  • Galiu bet kuriuo metu pakeisti tai, apie ką galvoju;
  • Visada galiu pats pasirinkti įvairias mintis;
  • Renkuosi mintis, kurios man tarnauja;
  • Treniruoju protą, kad galėčiau pasirinkti kitą mąstymo kryptį, kai pradeda brautis negatyvios mintys;
  • Galbūt man nepavyks kontroliuoti pirmosios minties, šovusios į galvą, bet aš galiu kontroliuoti antrą ir visas sekančias.
  • Aš pamažu perprogramuoju protą, kad galėčiau pozityviau mąstyti.

Pozityvas. Dar vienas būdas pasiekti gerų rezultatų per savaitę – kiekvieną rytą paaukoti kelias minutes skaitymui ar pasižiūrėti kažką įkvepiančio ir motyvuojančio.

 

Tai gali būti:

  1. Įkvepiančių citatų skaitymas;
  2. Motyvuojantis video;
  3. Jeigu esate religingas, paskaitykite Bibliją ar kitą šventą tekstą.

Meskite sau iššūkį. Tam nereikia jokio pasiruošimo, jokių specialių priemonių, pakanka noro ir sąmoningumo. Pirmieji rezultatai pasirodys jau po kelių dienų ir jūs suprasite, kad sekti mintis verta ne vieną savaitę, o visą likusį laiką.

 

Šaltinis šeimairnamai.lt


2500