Atrastos galaktikos kur gali gyventi pažangios civilizacijos

aliens-spaceshipMokslininkai mano atradę 50 galaktikų, kuriose gali klestėti protaujančių būtybių civilizacijos. Pasirodo, šių galaktikų infraraudonasis spindulingumas yra “neįprastai didelis”, o tai gali būti ypač pažangios civilizacijos požymis. Anot tyrėjų, visai įmanoma, kad šiose galaktikose nežemiškos rasės eksploatuoja žvaigždžių energiją, todėl šios galaktikos išspinduliuoja per daug infraraudonųjų spindulių.

Tyrimui vadovavo Pensilvanijos universiteto (JAV) Egzoplanetų ir gyvybei tinkamų pasaulio centro tyrėjas dr. Jasonas Wrightas. Tyrimo rezultatai publikuoti žurnale “Astrophysical Journal”.

“Pagrindinė tyrimo tezė – tokia: jei visa galaktika yra kolonizuota pažangios civilizacijos, energija, kurią gamina tos civilizacijos technologijos, turėtų būti aptinkama viduriniojo infraraudonųjų bangų segmento pavidalu”, – teigia J. Wrightas.

Jo teigimu, kad tai būtų pastebima, toji rasė turėtų naudoti nepaprastai daug energijos, kuri gali būti išgaunama eksploatuojant galaktiką sudarančias žvaigždes. Tačiau, anot tyrimo autoriaus, “fundamentalūs šiluminės dinamikos (termodinamikos) dėsniai byloja, kad dėl tokio energijos eksploatavimo turėtų būti išspinduliuojamos infraraudonosios bangos.” Tokias turėtų fiksuoti NASA infraraudonųjų spindulių teleskopas WISE.

Tyrėjai nusprendė įvertinti 100 tūkst. galaktikų spindulingumą. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad penkiasdešimčiai galaktikų būdingas “infraraudonosios spinduliuotės perteklius”.

Tolesni šio galaktikų penkiasdešimtuko tyrimai gali atskleisti, jog tą perteklių lemia natūralios gamtinės priežastys, – sutinka J. Wrightas. – Priešingu atveju, tai galėtų reikšti, jog infraraudonųjų spindulių gausą galbūt reikėtų sieti su pažangiomis protaujančių būtybių civilizacijomis.”

Vis dėlto tyrimo autorius atkreipia dėmesį, kad nė vienoje iš tų 100 tūkst. galaktikų, įskaitant ir keistąjį 50-uką, neišnaudojama daugiau nei 85 proc. žvaigždžių šviesos energijos. Kitas vertus, visai gali būti, kad kai kuriose galaktikose iš tikrųjų klesti protaujančių būtybių rasės, tačiau jų technologijos išspinduliuoja mažiau energijos nei mes galime aptikti.

Aurinhho