„Malaysia Airlines“ lėktuvo katastrofa buvo suplanuota? Ekspertai tikina išsiaiškinę vieną didžiausių mįslių pasaulio aviacijos istorijoje


Praėjo jau ketveri metai nuo tada, kai 2014 metų kovo 8 d. dingo iš Kvala Lumpūro į Pekiną skridęs bendrovės „Malaysia Airlines“ lėktuvas MH370. Pasaulinio lygio aviacijos ekspertai teigia, kad šio orlaivio dingimas buvo suplanuotas tyčinis kriminalinis aktas.

Jie teigia nustatę, kas nutiko „Boeing 777“ orlaiviui, kuriuo skrido 239 keleiviai. Iki šiol tai buvo viena didžiausių mįslių pasaulio aviacijos istorijoje.

Tarptautinė pasaulyje žinomų aviacijos ekspertų komanda paskelbė šiurpą keliančias savo tyrimo išvadas. Ekspertai sutaria, kad tikimybė, jog šiuo atveju įvyko nelaimė, yra „viena iš trilijono“.

Specialistai mano, kad lėktuvo pilotas Zaharie Amadas Shahas tyčia pradangino lėktuvą.

„Manau, kad visuomenė gali pasiguosti tuo faktu, kad vis labiau sutariama dėl paskutinių šio lėktuvo gyvavimo akimirkų“, – sakė veteranas lėktuvų katastrofų tyrėjas Larry Vance’as.

Jis mano, kad lėktuvo pilotas „nusižudė“, prieš tai nuskraidinęs lėktuvą į atokiausią įmanomą vietą, kad šis „dingtų be žinios“. „Deja, jis taip pat nužudė visus lėktuve buvusius žmones, ir tai padarė tyčia“, – mano ekspertas.

„Tai buvo suplanuota, tai buvo padaryta tyčia ir tai buvo padaryta gerai viską suplanavus“, – sakė buvęs Australijos transporto saugos biuro vadovas Martinas Dolanas.

„Boeing 777“ pilotas ir instruktorius Simonas Hardy teigia, kad dingusio Malaizijos aviakompanijos lėktuvo pilotas Z. A. Shahas išvengė Malaizijos ir Tailando karinių radarų, skrisdamas palei šalių sieną ir tai įskrisdamas, tai išskrisdamas iš abiejų šalių oro erdvių.

„Lėktuvui skrendant palei Tailando ir Malaizijos sieną, jis skrenda virš sienos, kuri vingiuoja apačioje, tai reiškia, kad jis įskrenda ir išskrenda iš tų dviejų šalių, – aiškino S. Hardy. – Taigi abiejų šalių oro erdvės kontrolieriams šis paslaptingas lėktuvas susidomėjimo nesukėlė. Jeigu jūs mane pasamdytumėte atlikti tokią operaciją ir pradanginti lėktuvą, aš viską daryčiau būtent taip.“

„Mano nuomone, tai buvo labai tikslus skrydis, ir jis suveikė, nes mes žinome, kad naikintuvai nepakilo ir jo neperėmė“, – sakė ekspertas.

Atkūręs MH370 skrydžio planą, S. Hardy padarė stebinančią išvadą, kad kapitonas dėl nepaaiškinamų priežasčių nepasuko lėktuvo ir praskrido virš savo gimtojo Penango miesto.

„Aš ilgai galvojau apie tai, kas tai galėjo būti, kokia galėjo būti techninė priežastis, – sakė specialistas. – Ir po dviejų apmąstymo mėnesių aš pagaliau gavau atsakymą. Kažkas žiūrėjo pro langą. Tai galėjo būti ilgas ir emocingas atsisveikinimas arba trumpas ir emocingas atsisveikinimas su savo gimtuoju miestu.“

Malaizijos aviakompanijos lėktuvo buvo ieškota dvejus metus. Pernai sausį didžiausia aviacijos istorijoje paieškos operacija buvo nutraukta. Paieškos plotas buvo apibrėžtas remiantis nuostata, kad MH370 nekontroliuojamai krito iš dangaus žemyn.

Tačiau S. Hardy ir L. Vance’as ginčija šią nuomonę ir mano, kad lėktuvas buvo nutupdytas, o ne nukrito. L. Vance’as mano, kad didžioji dalis lėktuvo net nepažeista.

„Jeigu mes nerasime lėktuvo paieškos plote, tuomet išvada yra ta, kad dėmesį sutelkėme ne į tuos prioritetus“, – sakė M. Dolanas.

Nors ekspertai sako, kad dingusio lėktuvo ieškoti „nėra būtina“, jie įsitikinę, kad orlaivio nuolaužos bus rastos.

„Žvelgiant į komercinės aviacijos istoriją, mes visuomet randame lėktuvą, – sakė tarptautinio aviacinio saugumo ekspertas Johnas Coxas. – Tai, kad vis dar neradome šio lėktuvo, yra veikiausiai didžiausia aviacijos mįslė.“

Malaizijos vyriausybė yra susitarusi su žvalgybos kompanija „Ocean Infinity“ dėl lėktuvo paieškos atnaujinimo į šiaurę nuo pirminės paieškos teritorijos. Mokslininkai mano, kad ten yra didžiausia galimybė rasti lėktuvą.

Paieška buvo atnaujinta sausį ir turėtų būti baigta birželio viduryje. J. Coxas tikisi, kad lėktuvą pavyks rasti. „Jeigu pažvelgtume į istoriją, ji sako, kad mes jį rasime. Mes visuomet randame, – sakė jis. – Tad, jeigu istorija yra mūsų vedlė, išlieku optimistiškai nusiteikęs.“

„239-ių žmonių šeimos vis dar neturi atsakymo į klausimą, kas nutiko jų mylimiesiems. Labai noriu rasti tą lėktuvą“, – sakė J. Coxas.

Amandos Lawton tėvai Bobas ir Cathy Lawtonai bei jų draugai Rodney ir Mary Burrowsai skrido dingusiu lėktuvu. „Pasaulis privalo sužinoti, kas nutiko MH370 lėktuvui, – sakė Amanda. – Kaip „Boeing 777“ galėjo dingti? Ar tai gali įvykti vėl? Mes turime surasti savo mylimus žmones. Jaučiame didžiulį skausmą, mano seserys, šeima… Jis neslopsta.“

„Jis turi būti surastas. Norime žinoti, kur yra mūsų mylimieji, jų paskutinio poilsio vieta ir tai, kas įvyko. Paieška privalo vykti iki pabaigos. Prašau, nesustokite“, – meldė moteris.

Šaltinis: technologijos.lt

Įdomu? Sudominkite ir kitus! Pasidalinkite ir tęskite skaitymą.
Dalintis

Junkitės prie mūsų Facebooke
ir
sekite mus Instagram @anomalija.lt

Aš jau Jus seku (uždaryti ir daugiau nerodyti)!


2500
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Naujausius Seniausius Geriausius
Zenonas

Gyvenam tokiam technologiju amziuj. Kodel nera lektuve skirtingose vietose keleto GPS ? Ir tokiu kuriu pilotas negaletu isjungt ? Tokiu atveju dispeceriai matytu tiksliai kurioj vandenyno vietoj dingo signalas, ir ten ieskotu. Dabar kaip suprantu pilotas isjunge kazkokias sistemas ir paiesku grupe neiaivaizduoja kur ieskot..

Visi trys

Kodėl kalbama apie vieną lėktuvą? Kiek pamenu, ten „paslaptingai“ dingo visi trys lėktuvai?