Netoli Žemės skriejančiame asteroide yra daugiau nei 11 trilijonų JAV dolerių vertės brangiųjų metalų: kaip juos paimti?

Netoli Žemės skriejančiame asteroide brangiųjų metalų yra daugiau nei visoje Žemės planetoje.

Nauji skaičiavimai rodo, kad viename iš dviejų metalų gausių asteroidų, keliaujančių netoli Žemės, gali būti tauriųjų metalų, kurių vertė yra maždaug 11,65 trilijono JAV dolerių, aiškinama CNET pranešime. Tai reiškia, kad kosminėje uolienoje greičiausiai yra daugiau geležies, nikelio ir kobalto nei yra Žemėje.

Metalų turtingas asteroidas vadinamas 1986 DA ir jis kartu su kitu asteroidu, pavadintu 2016 ED85, buvo analizuojamas naujame tyrime, paskelbtame „The Planetary Science Journal“. Straipsnyje teigiama, kad du kosminiai objektai gali būti „galimi asteroidų kasybos taikiniai ateityje“.

Ateityje kosminė kasyba gali suteikti didžiulius turtus čia, Žemėje, taip pat vertingų išteklių būsimoms kosmoso kolonijoms. Praėjusį mėnesį Arizonos universiteto mokslininkų komanda pristatė roverių būrio, galinčio iškasti Mėnulio išteklius būsimoms Mėnulio kolonijoms, koncepciją. Keletas asteroidų jau buvo identifikuoti kaip potencialiai pelningi taikiniai, įskaitant asteroidą 16 Psyche, kurio medžiagos grynoji vertė siekia 700 kvintilijonų JAV dolerių.

Naujo tyrimo komanda savo išvadas grindė spektro analize – moksliniu metodu, kuris analizuoja per teleskopus pastebėtą elektromagnetinę spinduliuotę, kad iššifruotų tolimų žvaigždžių ir planetų savybes.

„Mūsų analizė rodo, kad abiejų netoli Žemės skriejančių asteroidų paviršiai turi 85 % metalo, pavyzdžiui, geležies ir nikelio, ir 15 % silikatinės medžiagos, kuri iš esmės yra uoliena“, – sakė pagrindinis tyrimo autorius Juanas Sanchezas.

Sanchezas ir jo komanda mano, kad jų tyrimo išvados taip pat gali padėti suprasti asteroido 16 Psyche, kuris šiuo metu yra per toli nuo Žemės, sudėtį, kad būtų galima atlikti tikslią spektro analizę – nors manoma, kad jame yra 700 kvintilijonų JAV dolerių vertės brangiųjų metalų, NASA planuoja misiją į kosminę uolieną, kad išsklaidytų visas abejones.