Auga pavojus Žemei: NASA prabilo apie 10 pavojingų asteroidų

Asteroid headed for EarthPraėjusiais metais NASA mokslininkai atrado daugiau nei 100 naujų kosminių uolienų, tačiau pabrėžiama, kad iš jų net 10 įvardinamos kaip potencialiai keliančios riziką, rašo gismeteo.lt.

Mokslininkai dirbę su kosminiu teleskopu NEOWISE teigia, kad šis įrankis buvo itin reikšmingas kosmoso objektų atradimui. Mokslininkai paskelbė, kad jis ypač pasitarnavo ir kometų tyrinėjimams, kurių metu pastebėtas nepaaiškinamai išaugęs kometų aktyvumas.

Tačiau tai dar ne viskas.

Paslapčių pilnas Tauridų meteorų lietus

Šio instrumento dėka buvo nustatyti asteroidai galintys kelti grėsmę. Dar šio mėnesio pradžioje astronomų grupė iš Astronomijos instituto Čekijos Mokslų akademijoje pirmiau paskelbė, kad Tauridų meteorų lietuje egzistuoja asteroidų fragmentai galintys sunaikinta ištisas valstybes.

Mokslininkai iš Čekijos Mokslų akademijos pasakojo, kad vienas iš šių fragmentų į Žemę gali rėžtis 2022, 2025, 2032 arba 2039 metais. Anot mokslininkų, ko gero, egzistuoja daugybė nenustatytų asteroidų, besislepiančių Tauridų meteorų lietuje, kurių dalies diametras siekia ir 300 metrų.

NASA ramina, kad kosminės uolienos, mažesnės nei 25 m. skersmens, turėtų sudegti vos tik patekusios į Žemės atmosferą. Tačiau asteroidai, kurių dydis siekia nuo 25 iki 1000 metrų pridarytų lokalios reikšmės nuostolių. Didesni nei 1000 metrų skersmens asteroidai turėtų ir „pasaulinio lygmens padarinių“.

Šaltinis: gismeteo.lt