Alternatyvūs vaikų mokymo metodai

Pradėjo a.t.sielis, rugsėjo 04, 2013, 18:20:18

« ankstesnis - sekantis »
Žemyn

a.t.sielis

Na, čia su vaikinais susipliekėm šiek tiek šaukyklėje dėl vidurinės mokyklos sistemos trūkumų ir privalumų. Tai sakom, reiktų temą užvesti.

Aš tai gal jau nesikartosiu su savo kritika ir argumentais, gal kažką parašysiu, kai sudėliosiu į nuoseklią visumą. O pradžiai galėtų būti tokia informacija:

http://www.moteris.lt/veidai/f-kramarik-vaikai-gali-ir-neiti-i-mokykla.d?id=59675635

http://grynas.delfi.lt/gyvenimas/kaip-isugdyti-ateities-vaikus.d?id=60811821

http://www.alternatyvusisugdymas.lt/index.php/naujienos/naujienos/193-delfi-lt-interviu-su-mokymo-ekspertu-m-orlovsky

Liksiubevardo

Gerai, Klausimai panagrinejimui. Ka daryti jeigu zmogui neisryskeja joks talentas?
Kas daroma iki tol kol isryskeja? Ar mokyklos sistema tikrai daro robotus? Juk visi zinom kad pateikiamas toks didziulis kiekis informacijos, kad niekas visko neismoktu. Kiekvienas atsirenka ko am reikia. Taigi is esmes yra du budai mokyt to ko reikes vaikui: 1. Issiaiskint ko reikes vaikui (kas yra gana sunku), ir kryptingai mokyti. 2. Mokyti visko, vaikas po kiek laiko pats atsirinks ko jam reikia ir i tai gilinsis.

varpainis

Issiaiskinti ko vaikui reikia yra beveik neimanoma. Nes pas pradinuka asmenybe dar toli grazu nera susiformavusi ir jis pats dar nezino kas bus gyvenime. O leisti kitam nuspresti uz vaika irgi nera teisinga. Sutinku, kad mokykloje kai kurie dalykai destomi per daug placiai, bet is esmes sistema yra tikrai nebloga.
Sielis minejo, kad mokykla smugdo zmones. Tai irgi netiesa. Tie kas nori, kazko pasiekti gyvenime- pasiekia. O del kazkieno nesekmiu kalta ne mokykla, ne ekonomika, ne aplinka, o jis pats. Pazistu zmoniu kurie augo neturtingose, prastose seimose, nebuvo labai gabus moksluose, taciau uzsispyrimo deka pasieke tikrai nemazai. Silpnu zmoniu bruozas kaltini visus kitus aplink save.

a.t.sielis

Varpaini, silpnais irgi reikia pasirūpinti, ir padėti jiems tapti stipresniais. Džiunglių sanklodoje tai nesvarbu, nes "išgyvena stipriausias", bet žmonių visuomenė, jeigu ji tikrai nori turėti pastovią ir harmoniją užtikrinančią sistemą, turėtų taip elgtis. Ir ne taip, kad kažkokius dykaduonius ant sprando laikyti, bet nesmukdyti žmonių, ir padėti jiems rasti jų natūralią vietą visuomenėje.

Mokykla smukdo žmones nuo pat pradžių. Aš tai mačiau savo akimis. Pamenu, kaip klasiokas gavęs pirmą dvejetą verkė - kas man kėlė nuostabą. Pamenu kaip klasiokai skųsdavosi kad mokytojai "užsisėdo", rašo blogus pažymius. Jie tiesiog neturėjo tam gabumų, tokiam mokymuisi. Jeigu negadinti žmonių netikusiais metodais, iš jų būtų galima išugdyti kažką kitaip, neatėmus idealiosios pusės (kuri pvz. verčia verkti dėl nesėkmės). Dėl to, galbūt jų vidinės savybės būtų geriau išpuoselėtos. Kitaip, mes turim padėtį, kur žmonės darbininkai, geria, muša žmonas, vaikus, yra nusivylę gyvenimu ir keikia valdžią. Jie galėtų būti darbininkai, bet be visų tų blogų savybių. Tam reikalingas išmintingas metodas, kuris pats būtų civilizuotos kultūros dalimi, ir gebėtų perteikti civilizuotą kultūrą vaikams.

Marius

Jei pastoviai silpnais rūpinsies,jie niekad netaps stiprūs.

a.t.sielis

#5
rugsėjo 04, 2013, 19:40:37 Redagavimas: rugsėjo 04, 2013, 20:07:29 by a.t.sielis
Mariau, tada reikia rūpintis tik tiek, kad galėtų išryškėti savarankiškas stiprumas.

---

CitataKa daryti jeigu zmogui neisryskeja joks talentas?


Gerumas ir paslaugumas gali būti talentas. Jam teks dirbti kitiems. Tai išugdoma, jeigu žmogus susivokia.

CitataKas daroma iki tol kol isryskeja?


Yra daug bendrų dalykų ir įgūdžių, kurie naudingi kiekvienam žmogui, jų galima mokytis.

CitataAr mokyklos sistema tikrai daro robotus?


Mokyklos sistema tiesiog yra chaotiška, ir neretai gadina žmones bei eikvoja laiką.

Pvz. sakyčiau, reiktų segregacijos nuo kokių 10-12 metų, vaikinai ir merginos turėtų mokytis atskirai. Nes kai prasideda hormonų audros, daug nesąmonių vyksta, kurios bereikalingai trikdo protus ir daro mokymąsi antraeiliu dalyku.

Ir daug tokių pavyzdžių galima teikti, kurie įrodo, kad ši mokyklų sistema neturi nuoseklios kultūros ir išminties. Gana barbariška.

Citata1. Issiaiskint ko reikes vaikui (kas yra gana sunku), ir kryptingai mokyti.


Kiek įmanoma, išsiaiškinti kur link linkęs vaikas, ir atitinkamai jam padėti mokytis. Jeigu kažkokia kita tendencija išryškės, su jos stiprumo pagalba, jis eis ta kita kryptimi ir pasieks viską ko reikia.

Citata2. Mokyti visko, vaikas po kiek laiko pats atsirinks ko jam reikia ir i tai gilinsis.


Pradžioje taip, bet mokyti ne belenko, o visų pirma gyvenimiškai svarbių ir praktiškų dalykų. Ypač tas technologinių mokslų (fizika, chemija, sudėtingesnė matematika ir t.t.) štampavimas, kai jis reikalingas tik vienetams, kurie eis į technologijas, yra beprasmis. Galima pamokyti dėl bendro išprusimo, bet metus iš metų mokyti to, ko niekas nesimoko ir nenori mokytis - kokia prasmė?

---

Dar viena nuoroda: http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2013-08-30-pas-karaliene-morta-technologiju-ciabuviai-zaidziantys-sniege-1/106381

Liksiubevardo

Gerai, suprantu tavo idejas, ruost, saugot rupintis, ieskot talento, BET:
1. Iki kokio amziaus rupinsiesi? 18 metu? (Skaityti zemiau * )
2. Supranti kiek zmogiskuju istekliu reikes? Tavo sistemoje vos ne kiekviena vaika reikia aukleti individualiai, jau net nekalbant kad isvis nerasi tiek mokytoju, bet juk dar reikia ir mokytoju nekonservativiu, draugisku, ne "sovietiniu", tokiu isvis - vienetai.

CitataGerumas ir paslaugumas gali būti talentas. Jam teks dirbti kitiems. Tai išugdoma, jeigu žmogus susivokia.

*
1. Viskas kas yra isugdoma nuo 0 yra ne talentas, talenta turime nuo gimimo. Tarkim neisryskeja joks talentas, tai ka nurasai zmogu i tuos paslaugius, gerus, dirbancius kitiem zmones? Kur dingo ju pasirinkimo laisve, jei jis susivoks kokiu 30 metu koks jo talentas, sorry bet bus jau per velu.
2. O kas jei zmogus nesusivokia?

CitataYra daug bendrų dalykų ir įgūdžių, kurie naudingi kiekvienam žmogui, jų galima mokytis.

Ziurint ka tu vadini bendrais igudziais, jeigu paprasta matematika, kalba, tai sorry bet to mokykloe ir moko. O jei kalbi apie viska ka mes ismokstame ne is mokyklos, tai yra vadinamoji gyveniska patirtis, vienintelis budas jos igauti yra "dziunglese"

CitataMokyklos sistema tiesiog yra chaotiška, ir neretai gadina žmones bei eikvoja laiką.

Pvz. sakyčiau, reiktų segregacijos nuo kokių 10-12 metų, vaikinai ir merginos turėtų mokytis atskirai. Nes kai prasideda hormonų audros, daug nesąmonių vyksta, kurios bereikalingai trikdo protus ir daro mokymąsi antraeiliu dalyku.

Ir daug tokių pavyzdžių galima teikti, kurie įrodo, kad ši mokyklų sistema neturi nuoseklios kultūros ir išminties. Gana barbariška.

Visi geri dalykai gimsta is chaoso  ;) . O del lyties, tai tu juokauji? Deja hormonu audros trigdytu protus nepriklausomai nuo to ar yra salia merginu ar ne. Be to juk kaip tik mokykloje prasideda pirmieji santykiai meiles ir t.t. Cia ir isryskeja kad mokykloje ismokstama ne tik tai kas kalama per pamokas, ismokstama bendraudi. Kas butu jei tik subrendus vaikina supazindintum su merginom? Nesamone, sutraumuotum!

CitataKiek įmanoma, išsiaiškinti kur link linkęs vaikas, ir atitinkamai jam padėti mokytis. Jeigu kažkokia kita tendencija išryškės, su jos stiprumo pagalba, jis eis ta kita kryptimi ir pasieks viską ko reikia.


Zinai koks yra vienintelis budas suprasti ar esi linkes ka nors daryti? Bandyti! Tau aisku atrodis 'laiko gadinimas' bet deja tai vienintelis budas. T.y. Kai viskas kemsama i galvas, tu automatiskai pradedi kai kuriuos dalykus atmesti, taip ir randamas tavo polinkis, bandymu keliu. Gaila man zmoniu kurie mano kad mokykloje mokoma tam kad gyvenymui zinotum butent koks ivykis buvo 1764m. afrikoje ir pan. Viskas vyksta netiesiogiai.


CitataPradžioje taip, bet mokyti ne belenko, o visų pirma gyvenimiškai svarbių ir praktiškų dalykų. Ypač tas technologinių mokslų (fizika, chemija, sudėtingesnė matematika ir t.t.) štampavimas, kai jis reikalingas tik vienetams, kurie eis į technologijas, yra beprasmis. Galima pamokyti dėl bendro išprusimo, bet metus iš metų mokyti to, ko niekas nesimoko ir nenori mokytis - kokia prasmė?


Butent reikia pradeti ne nuo gyvenimisku dalyku, norint rast talenta. Jei tu pradesi mokint, kaip taupyt, kaip moket mokescius, ar kaip racionaliai paskirstyti dienotvarke. 100% nei vienas is siu dalyku nebus talentas :DD Talentas gali but fizikoj,  matematikoj, kuryboj.

Prasme mokyt nesamoningu dalyku yra tai ka as isdesciau. Prasme neismokint, prasme padet zmogui rast kas jam patinka. O mokydamas tik praktisku dalyku, tu stengiesi ismokyti praktisku dalyku, bet ne atrasti talenta.

O tie klasiokai patys kalti kad prieme pazimy kaip toki svarbu dalyka, aisku cia ir tevu itaka, bet juk daug kartu esame girdeje: Ne pazimys svarbiausia  ;)


To marius>
Jei pastoviai silpnais rūpinsies,jie niekad netaps stiprūs. Auksine fraze

a.t.sielis

Taip, mes neturim žmogiškų išteklių, esam save įvariusi į kampą visuomenė. Bet turim daug pinigų pirkti alkoholiui.

czech-kuolis

#8
rugsėjo 04, 2013, 20:20:18 Redagavimas: rugsėjo 04, 2013, 20:26:59 by czech-kuolis
Matai esmė tame, kad viską reikia pradėti nuo švaraus lapo. Nepamenu, ar su tavim (čia aš a.t.sieliui) diskutavom kažkurioj kitoj temoj apie tai, kas kokius darbus turėtų turėti idealioje visuomenėje, bet esmė buvo panaši - turi būti viskas aplinkui čiki, tai visos tos naujos sistemos veiks. Deja, bet inkorporuot visą tai į esamą padėtį yra sunku. Tiksliau, ne, nėra sunku, tik rezultatai bus tokie, kad net minėt nesinori.

Perskaičiau visus straipsnius, na visuose yra kabliukų, išskyrus gal trečiam nes jis ir abstraktus ir tuo pačiu kažkaip racionaliausias. Bet vis ką reikia apmąstyti. Ir ta pati moteris iš pirmo straipsnio (ta, kurią partrenkė sunkvežimis...) sako, kad, deja, ne visiems skirtas savarankiškas mokymas, nes ne visi turi kantrybės. Gražūs ir puikūs jos vaikai, bet vėlgi - mokant vaikus namuose reikia daug laiko skirti jiems patiems, nes vaikai yra vaikai - tikrai motyvacijos ir kantrybės, ypač jauname amžiuje, jie turi mažai. O tėvai šiaip dirba. Bent jau mano ir daugelio mano pažįstamų.

CitataKitaip, mes turim padėtį, kur žmonės darbininkai, geria, muša žmonas, vaikus, yra nusivylę gyvenimu ir keikia valdžią. Jie galėtų būti darbininkai, bet be visų tų blogų savybių.


Net neklausiu, kaip to pasiekt, nes žinau, kad nežinai. O "reikia ugdyti meilę ir supratimą" nėra atsakymas. Tam reikia iš esmės sukurti naują žmogų, kuriam būtų svetimos žmogiškos ydos, geismais ir kitkas. Pataisykit, jei klystu, bet SSRS bandė tokius štampuoti - naujo pavyzdžio žmones, kurie būtų atsakingi, pareigingi ir skaidrūs. Neminėsim kaip jiems tai pavyko, bet, jei neklystu, toks ir buvo tikslas kelyje į komunizmą. Kad užaugęs tas žmogus neimtų daugiau nei jam dera, kad gerbtų kitus ir t.t.

Liksiubevardo

Butent, viska reikia pradet is naujo, bet deja tai neimanoma. Jokiu budu. Esu kazkada su vienu draugu diskutaves. Jei pradesi daryt kazka po biski, tavo ideja 100% zlugus. Nes kol pradesi statyt kitur, cia viskas sugrius, neteisingai mastanciu zmoniu irgi neisnaikinsi. O is naujo pradeti dea irgi negali, nes net jei viska sugriautum neturetum jegu atstatyti. O ir pati ideja "nuostabios visuomenes" pripazinkim yra kiek bauginanti, isivaizduokit, visi besisypsantys, su talentais, mylinciom seimom, na gal ir gerai, bet uzmigtumem ant lauru, nes nebutu kur tobulet. Beto kaip ir minejo tektu visus zmones stampuot, o kas stampuotu? Nebutu laisves! Jei visi butu vienodi :/

a.t.sielis

CitataNet neklausiu, kaip to pasiekt, nes žinau, kad nežinai.


Gal ir nežinau, bet galiu svarstyti apie įvairius principus, kurie galėtų būti taikomi.

Pvz. kūno veiksmus organizuoja smegenys. Be galvos ir galvojimo, gero nebus.

Taigi, sustatyti natūralų bendradarbiavimą tarp individų, kur jie mokosi iš pažangesnių iš juos per geranoriškus santykius ir praktinę padedančią veiklą, tada gerosios savybės eis iš tų, kurie jas turi, į tuos, kurie neturi, bet bendradarbiauja.

czech-kuolis

#11
rugsėjo 04, 2013, 20:37:42 Redagavimas: rugsėjo 04, 2013, 20:40:22 by czech-kuolis
Citata iš: Liksiubevardo  rugsėjo 04, 2013, 20:27:30
O ir pati ideja "nuostabios visuomenes" pripazinkim yra kiek bauginanti, isivaizduokit, visi besisypsantys, su talentais, mylinciom seimom, na gal ir gerai, bet uzmigtumem ant lauru, nes nebutu kur tobulet. Beto kaip ir minejo tektu visus zmones stampuot, o kas stampuotu? Nebutu laisves! Jei visi butu vienodi :/

Labai populiari šita idėja mokslinėje fantastikoje - utopinės visuomenės, tada įmetamas netikėtai koks nors atskalūnas su dabartinio žmogaus mąstysena, pradeda abejoti, kelti fufelį, ir paprastai išvada daroma, kad ta santvarka nėra tokia ir gera. Tarkim, Galingųjų bejėgiškumas, Zenito serijos knyga.

CitataTaigi, sustatyti natūralų bendradarbiavimą tarp individų, kur jie mokosi iš pažangesnių iš juos per geranoriškus santykius ir praktinę padedančią veiklą, tada gerosios savybės eis iš tų, kurie jas turi, į tuos, kurie neturi, bet bendradarbiauja.

Žinantys moko nežinančius - mokyklos neprimena?

O ta Mortos mokykla jau arti kažko tikrai gero ir naudingo, bet jie net nerašo, kiek mokslas ten kainuoja, o tikiu, kad kainuoja nemažai. Ir aprūpinti visus valstybės vaikus tiek kainuojančiu mokslu yra nerealu.

a.t.sielis

CitataŽinantys moko nežinančius - mokyklos neprimena?


Tai apie mokyklą ir šnekam. Mano mintis ta, kad kažkokiu būdu žmonės turėtų būti išmokyti gerbti protingesnius, širdingesnius, talentingesnius, energingesnius už save. Jeigu tarp atitinkamų savybių/energingumų sluoksnių apsikeitimas judės tinkamai, visi bus patenkinti. Pvz. jeigu kažkam skirta būti darbininku, jeigu jis neturi geresnių savybių, jis turi mokėti priimti energiją iš kitų, kuri jam neleistų degraduoti. Bet tam, aukštesnio proto ir energijos bei savybių žmonės turi būti išmokyti civilizuotumo principų, ir patys nebūtų degradavę moraliai bei nedaryti degraduojančios įtakos. Žuvis genda nuo galvos.

Marius

#13
rugsėjo 04, 2013, 20:57:02 Redagavimas: rugsėjo 04, 2013, 20:59:57 by Marius
atsieli,tavo pasakymas:kažkokiu būdu. visiškai nieko nepasako.Kas būtų jeigu būtu,labai nekoks variantas.

Tas apsoliutinimas ir bandymas padaryt visus laimingais yra pats apsurdiškiausias dalykas,nes jis iš principo neymanomas,nebent fantastiniam filme,o ne realaim gyvenime.

a.t.sielis

o.k., Mariau. Pabandykim pakonkretinti.

Chaotiškoje sistemoje nėra aiškių vertybių, proceso valdymo. Vyksta konkurencija, šiaip negatyvūs psichologiniai dėsningumai.

Pvz. atsiranda "moksliukai", kurių nemėgsta tie, kas negeba gauti gerų pažymių.
Atsiranda "lyderiai blogiečiai", kurie imponuoja akiplėšiškumu, bet demoralizuoja visą atmosferą.

Kokios išvados peršasi:

1. Pažymiai yra nesąmonė
2. Mokymas visų krūvoje yra nesąmonė.
3. Užblokuotos prigimtinės energijos nukrypsta negatyvia linkme.

Negali elnias ir liūtas mokytis to paties.

Aukštyn