Klausimai tikybos pamokai

Pradėjo RoxiO, gegužės 15, 2012, 15:55:45

« ankstesnis - sekantis »
Žemyn

paragraf 78

Nelabai supratau ką norėjai pasakyti, labai jau nerišliai tu čia parašei, bet pasistengsiu atsakyti į tavo klausimus:

Žudymas ginantis laikomas pateisinamu dalyku, bet reikia stengtis jo išvengti jei tik įmanoma. Kiek žinau juridinėje teisėje irgi nėra laikoma nusikaltimu jei nužudei žmogų būtinosios ginties atveju. Nėra nei vienos man žinomos religijos kuri sakytų jog būtinosios ginties atveju nužudymas būtų laikomas didžiausiu įmanomu blogiu. Tai neišvengiamas blogis. Pvz. jei net gindamasis esi nužudęs žmogų tai susidaro kliūtis tau tapti kunigu, reikia specialaus leidimo iš Vatikano, nes kitaip šventimai bus negaliojantys.

Kas dėl graikų kalbos Naujajame Testamente, tai viskas labai paprasta: tiesiog krikščionybė formavosi žydiškos diasporos šalyse, kuri jau nebemokėjo hebrejų kalbos ir kalbėjo graikiškai. Tuo tikslu net buvo padarytas Septuagintos vertimas, dar prieš Kristų, kuriuo naudojosi primieji krikščionys. Septuaginta tai senojo testamento knygų vertimas į graikų kalbą. Pirmieji krikščionys naudojosi graikišku tekstu ir rašė graikiškai. Kadangi knygos buvo skirtos graikakalbiams asmenims tai  natūralu jog buvo rašoma graikiškai, koine tarme.
Kas dėl plagijavimo, tai Naujajame Testamente pasakojama, kaip išsipildė senojo Testamento pranašystės apie mesiją. Norėdamas suprasti NT turi būti skaitęs ST, norėdamas suprasti ST pranašystes, turi perskaityti NT. Tai tarpusavyje susijusios knygos.

ponaitis

dėl kryžiaus žygių,kai kai kareivei klausė kaip atskirt ar krikščionis,ar kitatikis,kunigai sakė ,,žudyk visus,dievas atsirinks,,.

paragraf 78

Torkvemados žodžius priskiri kryžiaus žygiams, nors nanas gyvenio gerokai vėliau.
Kryžiaus žygiai turėjo savo dvasingumą, kuris šio laikmečio žmogui nėra suvokiamas, nors tuo metu tai buvo norma ir visi taip matė pasaulį. Už tavo tautos žemių ribų (šiuo atveju krikščionybės. Jei kalbėtume apie kokią kitą tautą tai ji būtų šioje vietoje) gyvena demonai. Tad juos žudyti yra ne nuodėmė. Tai buvo archajinis mąstymas, kuris būdingas visoms tautoms, neišskiriant krikščionybės iš bendro katilo. Tai buvo normalu tuo metu. Čia reikia paradigmos pasislinkimo kad tai įsisąmonintum.
Kryžiaus žygių dvaisngumas rėmėsi tuo jog buvo bandoma iš kitatikių atsiimti tai kas šventa tiems žmonėms. O ką jau darė patys žmonės, čia jau jų sąžinės reikalas ir ne mums juos teisti.
Tuo metu visi kariavo. Musulmonai veržėsi į Europą, indėnų gentys pjovėsi tarpusavyje, mongolai totoriai siaubė aziją. Tai buvo normalu tiems laikams. Kaip baisiai tai beskambėtų mums.

interpretatorius

Tai reiktu prie Dievo įsakymo nežudyk, pridėti žodžius "bet gali jai ginsiesi ar ginsi savo artima ar šalį" nes tai nėra nusikaltimas juridinės teisės požiūriu. Dabar kariai kovojantis misijose ar nusižengė Dievo įsekimui nežudyk, nes jie pagal vyriausybių nurodimus ginasi (terorizmo pavojaus). Jai gali išvengti žudymo tai gal reikia nekovoti kai okupuoją šalį, tai įmanoma jai valdžia perleidi okupantams ir tau jie palieka tavo religija kalba. AR GALI BŪTI DIEVO ŽODŽIŲ INTERPRETACIJA?
Nebent yra pateikta religiniuose šaltiniuose (nurodyk kuriam nes aš tikrai nežinau).

paragraf 78

Persiskaityk senąjį testamentą, ten daug aprašymų kur Dievas siunčia izraelitus žudyti okupantus ir t.t.

O dievo žodžio interpretacija reikalinga ir būtina, nes pažodžiui suvoktas Dievo žodis, visada esti klaidingas. Žinoma, interpretacija turi remtis kokiu nors autoritetu, pvz. Bažnyčios autoritetu, nes interpretuoja tie kas tikrai išmano šventojo rašto tekstus, jų simboliką, antropologines bei kultūrines subtuilybes, leksiką, istorines aplinkybes ir t.t.
Kitas dalykas yra saviinterpretacija. Jis dėl neišmanymo irgi yra pavojinga.
O pažodžiui suprantatnt šventojo rašto tekstus, pilna sektų kurios taip daro, bet kai pasižiūri, tai tik suluošinti žmonės po to lieka.

interpretatorius

Gerai, ST mini izraelitus, bet juk izraelitai pripažįstą judaizmą, tai jiems liepė ne kataliku (krikščionių) Dievas, o judaizmo Dievas, judaizme Kristus nepripažįstamas pagal tai ir kai katalikybė (krikščionybė) jiems nepripažįstama. 

paragraf 78

Tai kad ir katalikai ir judaizmas išpažįsta tą patį Dievą, skirtumas tik tas kad mes tikime jog mesijas jau atėjo, o jie dar laukia jo atėjimo.
Šiaip judaizmas ir islamas išpažįsta tą patį Dievą, kaip ir krikščionys, o teologiniai skirtumai tai čia tik niuansai.

Aukštyn