Alternatyvūs vaikų mokymo metodai

Pradėjo a.t.sielis, rugsėjo 04, 2013, 18:20:18

« ankstesnis - sekantis »
Žemyn

czech-kuolis

Na tikras talentas suniveliuot viską taip, kad belieka pritarti  :D (gal išskyrus energetinius dalykus, kurių nesuprantu). Tai iš esmės tas autoritetas ir turėtų būti mokytojas (teoriškai), tai visa ta žinute ir bandyta pasakyti, kad reikia ruošti geresnius, adekvatesnius šiandieninei situacijai mokytojus, su tuo tikrai sutinku, ir nėra čia ką daugiau sakyti.

Tai grįžkim prie įgūdžių. Šiandieninėje mokykloje mokinys praleidžia, kiek ten, 30-32 valandas per savaitę. Dar kažkiek praleidžia mokydamasis, bet jis vis dėlto turi daug laisvo laiko. Ir gebėjimas būti darbininku, ar vairuotoju, na užmuškit nepatikėsiu, kad yra įgimtas - tai greičiau reiškia, kad jis ar būdamas namuose aplinkos veikiamas, panašia veikla užsiima. Žinoma, jis turi tam savybių - auksines rankas, ar gerą reakciją, bet jo įgūdžiai išlavinami darant. Tai nebent tokiu atveju, jeigu jo talentas yra ryškus, reikėtų jam sumažinti krūvį, bet čia įdomiausioji dalis - jeigu jam patinka, tai ką jis veikia, jis ir pats jį susimažina nesimokydamas arba atsainiai mokydamasi jam neįdomių dalykų. Esmė yra aplinkos spaudimas, bet čia nėra sistemos kaip techninės žmonių ruošimui gyvenimui problema, o požiūrio problema. Jei kažką reikėtų keisti, tai nebent požiūrį į siekius, akcentuojant tikslą, BET įvairių dalykų pagrindai (o mokyklose jie ir dėstomi, net ir tos pačios matematikos, paklauskit matematikos studentų) yra reikalingi. O pažymys, kuris nesukelia jokių problemų eiti į kitą klasę yra 4 - labai ir labai žemas. Užtenka parodyti minimaliai žinių. Bet net dabar išėję iš mokyklos kai kurie žmonės yra dudukai, baisu pagalvoti kokie jie būtų, jei nebūtų mokęsi kitų dalykų, o atsidėję tarkim savo talentui batsiuvystei. Atsakau - primityvūs.

Marius

Bet toks pasaulis atsieli,cia taspats kas liuta priverst salotas valgyt.manot niekas tokiu minčių kaip jūs nebandė ir nebando paverst realybe?baikit žmonės..nesat vieninteliai protingi ir tokius dalykus išmąstot.esmė jog prieš plėšrūnišką žmogaus prigimtį nepakovosi,visad bus medžiotojai ir aukos ir nereik fantazuot kad kažkas gali tai pakeist..

a.t.sielis

Idealo neįmanoma pasiekti, bet galima padaryti šiek tiek geriau ir protingiau, negu dabar daroma.

Pvz. kelis papildomus principus įvesti:

* Daugiau praktikos negu teorijos. Kai žmogus kažką veikia, pasimato, kame jis efektyvus ir ką jis mėgsta. Jeigu tik mokomasi akademinėje plotmėje, pasimato tik jo akademiniai gabumai.
* Atskyrimas grupių ir mokymo krypčių pagal temperamentą/energingumą/protą ir kitas savybes.
* Neefektyvių mokymo rutinų atmetimas.
* Ir t.t. ir pan.

czech-kuolis

Citata iš: a.t.sielis  rugsėjo 04, 2013, 21:03:36
Chaotiškoje sistemoje nėra aiškių vertybių, proceso valdymo.


wow. proceso valdymo nebūtų būtent žemiau paminėtoje situacijoje, išvadose.

CitataVyksta konkurencija, šiaip negatyvūs psichologiniai dėsningumai.

Konkurencija, kad ir kaip keistai skambėtų yra gerai. Ir visada buvo natūrali (ekologiška ;)) - gamtoje rūšys konkuruoja, kad išliktų. Taip ir mes, tik sumažinome riziką ir išlikti yra lengviau. Ir tai motyvuoja. Aišku, ne visose srityse mokantis reikia konkuruoti, bet kai visi yra pagiriami, štai kaip gerai padarėte, šaunuoliai, gaunate po saldainį ir kai priešingoje situacijoje pasakoma, tu padarei gerai, bet Tadas parodė daugiau išmonės, todėl gauna du saldainius, aš tada susimąstau - kuo aš už jį prastesnis ir kodėl man kitą kartą negavus dviejų saldainių (aš mėgstu saldainius, čia tarp kitko). Dažniau tau reikės veikti vienam ir šalia nebus viso būrio, ir tuomet būtent pravers individuali patirtis, kurią žinoma, kai tik galima, reikėtų derinti su kolektyvu. Tik jis neturi būti iškeltas aukščiau už individą.     

CitataPažymiai yra nesąmonė

kaip įvertinti ar žmogus jau pakankamai nukreiptas tinkama kryptimi, ar dar kreipti?
CitataMokymas visų krūvoje yra nesąmonė

mokymas individualiai pareikalauja didelių žmogiškų resursų ir patinka tai ar ne, tokia ekonominė realybė.

Liksiubevardo

1. Kas mokes? Jei kas nors sutiks finansuoti jis privalo gauti koki nors pelna, siuo atveju - jokio pelno, iskyrus pazadai kad ateinancioji karta bus geresne. Nebent priprasytumete billa geitsa finansuoti :D
2. Kas spres, kas yra nenaudinga?

a.t.sielis

Citatamokymas individualiai pareikalauja didelių žmogiškų resursų ir patinka tai ar ne, tokia ekonominė realybė.


aš nekalbu apie mokymą individualiai, bet apie tai, kad:

1. kas negali ir nenori mokytis, neturėtų būti mokomi kartu su tais, kurie gali ir nori mokytis. arba turi būti kita interakcija tarp šių dviejų rūšių mokinių ir mokytojo.

2. kad skirtingų prigimčių žmonės neturėtų būti mokomi toje pačioje grupėje tų pačių dalykų.

Liksiubevardo

Citata iš: a.t.sielis  rugsėjo 04, 2013, 21:30:15
Citatamokymas individualiai pareikalauja didelių žmogiškų resursų ir patinka tai ar ne, tokia ekonominė realybė.


aš nekalbu apie mokymą individualiai, bet apie tai, kad:

1. kas negali ir nenori mokytis, neturėtų būti mokomi kartu su tais, kurie gali ir nori mokytis. arba turi būti kita interakcija tarp šių dviejų rūšių mokinių ir mokytojo.

2. kad skirtingų prigimčių žmonės neturėtų būti mokomi toje pačioje grupėje tų pačių dalykų.


Tai vistiek pareikalaus daug pinigu ir zmogisku resursu. Jei dabar mokina po 30 klaseje, tai iskircius gautusi po kokiu daugiausia 10, tris kartus padidetu islaidos

a.t.sielis

CitataTai vistiek pareikalaus daug pinigu ir zmogisku resursu. Jei dabar mokina po 30 klaseje, tai iskircius gautusi po kokiu daugiausia 10, tris kartus padidetu islaidos


prasta matematika :)

Tarkim, turim 3 pagrindines prigimtis bei atitinkamas mokymo kryptis. Turim 3 klases po 30 žmonių, iš viso devyniasdešimt. Tarkim, jų yra po lygiai. Kiekvienoje klasėje po 10 A tipo mokinių, 10 B tipo mokinių, 10 C tipo mokinių. Kai jie mokomi kartu, gaunasi chaosas. Jeigu visus kiekvieno tipo surinkti į 3 atskiras klases, kur 30 A tipo, 30 B tipo, 30 C tipo, tada ekonomika ta pati, o sistema geresnė.

Liksiubevardo

Pamirsai klases, Jei a grupes mokyniu 9 klaseje yra tik 5, gi nekoperuosi su 12kl 15?

Ir isvis 90% bus tie kurie tingi mokytis,

czech-kuolis

#24
rugsėjo 04, 2013, 21:40:18 Redagavimas: rugsėjo 04, 2013, 21:42:29 by czech-kuolis
Būtent. Laidoje 90 vaikų, skirstai pagal tai, kas nori (prie šito dar sugrįšim) mokytis biologijos (kaip suprantu 60 jos nebesimokys), lieka trečdalis, tada net nežinau, imi kriterijus - protas, tarkim 18/12, temperamentas (imkim tik ekstarvertus/intravertus) 18 protingųjų grupėje - 9/9, kitų 12 - 6/6. Turim keturias grupes, kurios mokysis biologijos. Realiai tai gana geras variantas, taip ir daroma (turiu omenyje formuojamas nedideles grupes) privačiose mokyklose, bet - už tai turi mokėti pinigėlį. Čia galim ir pabaigti.

O dėl norėjimo, ypač vaikų amžiuje, jei nemėgsti daržovių, nors tai sveika, ar vaikui negalima pasinaudojant autoritetu elementariai liepti jų valgyti. Grįžtam prie vaikų auklėjimo - ką jie gali patys nuspręsti ir ko ne.

upd. Ha, netikėtai su a.t.sieliu pasiėmė tą patį skaičių, įtariu šitoj sistemoj pagal kažkurį kriterijų galėtumėm būti klasiokai.

Marius

Ir tai bus didelė diskriminacija ir atskirtis,beje kaip tie vaikai poto bendraus realiam pasaulyje,jei jie jau mokyklos suole priešinami y protingus ir durnius

a.t.sielis

CitataPamirsai klases, Jei a grupes mokyniu 9 klaseje yra tik 5, gi nekoperuosi su 12kl 15?


Galima kooperuoti, nes tai būtų vienoda kryptis, kur jaunesni galėtų mokytis iš vyresnių.

Na bet čia neesmė, svarbu pagrindiniai principai, o konkretika gali prisitaikyti prie realybės lanksčiu būdu.

CitataIr isvis 90% bus tie kurie tingi mokytis,


Kurie tingi mokytis, turėtų veikti kažką, ką jie gali ir nori veikti ir kas jiems duotų tobulėjimą. Čia yra daug šios temos cinko.

CitataIr tai bus didelė diskriminacija ir atskirtis,beje kaip tie vaikai poto bendraus realiam pasaulyje,jei jie jau mokyklos suole priešinami y protingus ir durnius


Tai dabar jie priešinami, per pažymius, ir per mokymą krūvoje, kur vieni laikomi gerais mokiniais, o kiti - blogais, nors ar nors vienas gimė blogas ar geras?.

O turi būti sistemiškai mokoma skirti prigimtis, pažinti savo prigimties privalumus,  ir gerbti pranašesnės prigimties asmenis bei keistis su jais bendradarbiavimu. Gerbti įvairovę apskritai.

czech-kuolis

Citata iš: a.t.sielis  rugsėjo 04, 2013, 21:45:34
CitataPamirsai klases, Jei a grupes mokyniu 9 klaseje yra tik 5, gi nekoperuosi su 12kl 15?

Galima kooperuoti, nes tai būtų vienoda kryptis, kur jaunesni galėtų mokytis iš vyresnių.
Na bet čia neesmė, svarbu pagrindiniai principai, o konkretika gali prisitaikyti prie realybės lanksčiu būdu.


Prisitaikyt tai prisitaikys, bet kokie rezultatai? Duotu atveju beveik neabejotinai pralaimi vyresni - turi eikvoti savo energiją mokydami mažesnius, o už tai realiai nieko negauna. Tik bendravimo džiaugsmą nebent. Išeis ne tai kad ne tas pats, bet faktiškai net neefektyviau bus.

CitataTai dabar jie priešinami, per pažymius, ir per mokymą krūvoje, kur vieni laikomi gerais mokiniais, o kiti - blogais, nors ar nors vienas gimė blogas ar geras?.

Tai skirstant pagal savybes, irgi neišvengiamai įvedami kriterijai/įvertinimai/pažymiai. O blogas nei vienas negimė, bet pagal tai vertinti, kas koks gimė, o ne koks tapo, yra naivu.

varpainis

#28
rugsėjo 05, 2013, 00:31:39 Redagavimas: rugsėjo 05, 2013, 00:36:38 by varpainis
CitataTai dabar jie priešinami, per pažymius, ir per mokymą krūvoje, kur vieni laikomi gerais mokiniais, o kiti - blogais, nors ar nors vienas gimė blogas ar geras?.

Nera jie priesinami. Pazimys yra konkretus vieno dalyko ziniu ivertinimas. Jei nesi gabus matematikai tai ir gauni tuos ketvertus ar penketus. Galbut kalbos geriau sekas. Visi gabus skirtingiems dalykams. Jei vaikas vos tempia ant ketvertu tai jis ir yra blogas mokinys ir cia joks priesinimas ar diskriminavimas.
Dar kart sakau, kad jaunas zmogus tuos savo privalumus ir potraukius atranda lankydamas mokykla ir matydamas kas sekasi, kas nesiseka, kas patinka ir kas nepatinka.
Atskirti skirtingu temperamentu, charakteriu, gabumu vaikus-kvaila. Ir tai jau butu diskriminacija. Vaikai prarastu galimybe komunikuoti su skirtingais zmonem.
Ir dar, mokykloje ismokstama bendrauti, taip pat visos pirmos meiles, mylimi/nekenciami mokytojai, vakareliai ir kruva pirmu kartu ir paruosia gyvenimui. Nemanau, kad tam reikia kazkokiu specialiu mokymu, vaikai tuos dalykus pergyvena ir issisavina patys.
Aisku galima prikibti prie smulkmenu, bet is principo tokia sistema yra gera ir puikiai veikia beveik visame pasaulyje.
P.S. tobuloje utopijoje gyventi nebutu idomu  ;)

a.t.sielis

Citatais principo tokia sistema yra gera ir puikiai veikia beveik visame pasaulyje.


Veikia, kurdama daug problemų.

Aukštyn