Veganizmas (ir visa kas jį liečia)

Pradėjo Master, gegužės 18, 2014, 17:27:52

« ankstesnis - sekantis »
Žemyn

Mekabciel

#360
rugpjūčio 10, 2016, 22:14:18 Redagavimas: rugpjūčio 10, 2016, 22:26:36 by Mekabciel
Citata iš: a.t.sielis  rugpjūčio 10, 2016, 22:03:08O tai ką, Mekabcieli, nėra Aukščiausiojo, ir nėra nuodėmės? Na, tai tada nėra priežasties diskutuoti. Tegu lieka tyla, nieko nėra vis vien.

Žudymas yra nuodėmė, čia aišku kaip du kart du. Kažkas gyvena, o mes ateinam, ir nutraukiam gyvybę, nors mums ta gyva būtybė nieko blogo nepadarė. Mes ateinam ir kenkiam savo egoistiškais tikslais.
Gyvuna zudyk ar nezudyk, del to tu sventesnis nepasidarysi. Ne cia problemos ir zmoniu nuodemes. Be gyvuno dar ir augala suvalgai, ir ta pacia druska pasibarstai, jau apie vandenio naudojima isvis patylesiu.

Tai paaukok ta gyvuna auksciausiajam, pries valgant, kad nereiktu sukt galvos, kad cia nuodeme. Vat ir issprendziau problema su tais nelemtais gyvunais.

a.t.sielis

#361
rugpjūčio 10, 2016, 22:32:54 Redagavimas: rugpjūčio 11, 2016, 00:21:32 by a.t.sielis
Citata iš: Mekabciel  rugpjūčio 10, 2016, 22:14:18Tai paaukok ta gyvuna auksciausiajam, pries valgant, kad nereiktu sukt galvos, kad cia nuodeme. Vat ir issprendziau problema su tais nelemtais gyvunais.
Kadangi aš nevalgau gyvūnų, ir nenoriu valgyti, tai man nereikia aukoti. Bet tie, kas nori valgyti, turėtų aukoti. Pats Aukščiausiasis, tokių aukų, kurios motyvuotos noru gauti mėsos, nenori, nepriima, ir Jam gyvūnai neaukojami. Ir todėl kad nepriima, tai yra trikdymas gyvūnams, jų gyvybės atiminėjimas, nes dvasiškai iš aukojimo naudos jie negali gauti. Gyvūnai aukojami materialios visatos, visos gamtos asmenybei, Deivei, kuri žinoma Kali, Durgos ir kitais vardais.


Citata iš: TinSoldier  rugpjūčio 10, 2016, 21:55:47ir kas per nesąmonės buvo kalbamos, kad žmogus yra arba augalavalgis, arba plėšrūnas. Žmogus yra visavalgis
O ką reiškia visavalgis?

1. Kad jis sugeba suvirškinti mėsą?
2. Kad jis privalo maitintis mėsa?
3. Kad jis privalo valgyti daug mėsos?

Pagal mane, 1 variantas. Tai faktas, mėsą suvirškinti jis sugeba. Kaip ir beždžionės. Ir nori valgyti.

CitataMeat is a favoured food item among chimpanzees, but makes up less than two percent of their overall diet.
CitataMonkeys are omnivores, not herbivores. Generally, the diet of most monkey species includes fruit, leaves, berries, nuts, twigs and bark, but they also consume insects, spiders, eggs and small animals.
Tai kai kalba eina apie mėsavalgius, visavalgius, ir augalavalgius, ir lyginami dantys, skrandis, žarnynas, tai norima pasakyti, kad žmogus nėra sukurtas maitintis mėsa taip ir tiek, kaip plėšrūnai. Mėsa nėra optimalus ir centrinis maistas, kuriuo pagal organizmo sandarą jis privalėtų/galėtų maitintis be saiko, ir nėra tas maistas, kurio jis privalėtų neriboti ar neatsisakyti. Pasirinkimo reikalas. Jeigu visavalgis, tai visavalgis, vadinasi, gali pasirinkti.

Žmogus gali pasirinkti, ar jam evoliucionuoti į dvasinį žmogų, ar lygiuotis į plėšrūnus.


TinSoldier

#362
rugpjūčio 11, 2016, 09:08:46 Redagavimas: rugpjūčio 11, 2016, 09:16:13 by TinSoldier
Citata iš: a.t.sielis  rugpjūčio 10, 2016, 22:32:54Tai kai kalba eina apie mėsavalgius, visavalgius, ir augalavalgius, ir lyginami dantys, skrandis, žarnynas, tai norima pasakyti, kad žmogus nėra sukurtas maitintis mėsa taip ir tiek, kaip plėšrūnai. Mėsa nėra optimalus ir centrinis maistas, kuriuo pagal organizmo sandarą jis privalėtų/galėtų maitintis be saiko, ir nėra tas maistas, kurio jis privalėtų neriboti ar neatsisakyti. Pasirinkimo reikalas. Jeigu visavalgis, tai visavalgis, vadinasi, gali pasirinkti.

Žmogus gali pasirinkti, ar jam evoliucionuoti į dvasinį žmogų, ar lygiuotis į plėšrūnus.
Iš esmės tai viską teisingai parašei, bet labai jau šališkumas akis bado :D Aišku, tas ir nieko keisto ir, iš esmės nieko blogo, kai pats esi veganas.

Bet šiaip:

CitataTai kai kalba eina apie mėsavalgius, visavalgius, ir augalavalgius, ir lyginami dantys, skrandis, žarnynas, tai norima pasakyti, kad žmogus nėra sukurtas maitintis mėsa taip ir tiek, kaip plėšrūnai.
Lygiai taip pat norima pasakyti, kad žmogus nėra sukurtas maitintis augalija taip ir tiek, kaip žolėdžiai. Taip galima maitintis, kaip galima maitintis ir vien mėsa ir palaikyti gerą sveikatos būklę (pvz., masajų tauta, kuri ilgą laiką kuo sėkmingiausiai mito išskirtinai tik mėsa, pienu ir krauju). Bet fiziologiškai ir biologiškai žmogus sutvertas maistą derinti ir maistine prasme pasiimti geriausią iš abiejų pasaulių. Ir būtent tai norima pasakyti, kai lyginami dantys, skrandis, žarnynas.

CitataŽmogus gali pasirinkti, ar jam evoliucionuoti į dvasinį žmogų, ar lygiuotis į plėšrūnus.
Čia irgi labai jau lyginimas nesąžiningas :D kai valgo mėsą, tai lygiuojasi į plėšrūnus, o kai nevalgo tai jau į dvasinį žmogų. O kodėl ne į karvę?

Hitleris buvo vegetaras, Dalai Lama visavalgis. Ar tai reiškia, kad Dalai Lama plėšrūnas, o Hitleris dvasinis žmogus? Nieko panašaus.

Aš tikrai palaikau ir visuomet palaikysiu vegetarizmą ir veganizmą. Turint omenyje visas dabartines žinias, tai tikrai geresnė, sveikesnė (gali būti), moralesnė mityba. Na, bet persistengti ją šlovinant irgi nereikia :D

a.t.sielis

Mitybiškai aš ne veganas :) , bet pačią idėją palaikau. Mano idealas - neprievartiniai produktai.

Citata(pvz., masajų tauta, kuri ilgą laiką kuo sėkmingiausiai mito išskirtinai tik mėsa, pienu ir krauju)
Rekomenduoju šį straipsnį, išsklaidys kai kuriuos įspūdžius: http://nutritionstudies.org/masai-and-inuit-high-protein-diets-a-closer-look/

CitataNonetheless, Masai women and children were found to consume large amounts of milk from their herd animals. Interestingly, they only consumed meat about 1-5 times per month. Again, the men's intake was too difficult to accurately track but it seemed that they had more access to meat.
Pienu maitintis yra gerai sveikatai.

CitataBet fiziologiškai ir biologiškai žmogus sutvertas maistą derinti ir maistine prasme pasiimti geriausią iš abiejų pasaulių.
Puiku, reikia pasiimti geriausią iš abiejų pasaulių, ir geriausiu būdu. T.y. iš gyvūninio pasaulio pasiimti pieną, o ne mėsą, ir daryti tai civilizuotai, žmogiškai, be žalojimo ir kenkimo. Tokiu būdu, gaunamos tos pačios medžiagos, ir nereikia jokios prievartos.

CitataČia irgi labai jau lyginimas nesąžiningas :D kai valgo mėsą, tai lygiuojasi į plėšrūnus, o kai nevalgo tai jau į dvasinį žmogų. O kodėl ne į karvę?
Todėl kad tai daro su aukštu sąmoningumo lygiu: daugeliui žmonių nesvarbu iki tokio laipsnio paisymas kitų gyvų esybių interesų. Karvė ėda žolę, nes alkana, ir kitko jos ir netraukia ėsti, o žmogus, kuris sąmoningai apriboja savo mitybą dėl kitų gyvų esybių interesų daro tai paklusdamas aukštesniajai prigimčiai.

CitataHitleris buvo vegetaras, Dalai Lama visavalgis. Ar tai reiškia, kad Dalai Lama plėšrūnas, o Hitleris dvasinis žmogus? Nieko panašaus.
Teisingai, nes ne tiek svarbu, ką dedi į burną, o ką apskritai veiki. Jeigu gyvenime žmogus naudoja daug prievartos, tai viskas su juo aišku. O jeigu visavalgis naudoja labai mažai prievartos, tai atitinkamai, jo dvasinis lygis aukštesnis už to, kuris naudoja daug prievartos. Be to, visavalgis nebūtinai naudoja prievartą. Taigi, reikia žiūrėti ne į tai, kas valgoma, o į veiksmų esmę. Be to, Hitleris nebuvo vegetaras, tik skleidė tokią propagandą, įvaizdį, o rašoma, kad mėgo pasistiprinti šalia "vegetariškos dietos" kepenų paštetu ir kitais dalykais.

Citatapersistengti ją šlovinant irgi nereikia
kalbam kaip yra. Čia ne šlovinimo reikia, o tiesiog geri dalykai yra geri, blogi dalykai yra blogi. Gyvūnų kankinimas fermose yra blogas dalykas, veikti taip, kad to būtų mažiau, yra geras dalykas.

.L.U.T.H.O.R.

Straipsnis to pacio campbell strapsnis kuris "China Study" uzsiimdamas "cherry picking'u" parase? Tai jis bet ka parasys kad tik savo hipoteze pateisintu :D

a.t.sielis

whatever, ne jis vienas. Pvz. jeigu pasidomėsi omega 3 istorija, tai ten irgi daug ant inuitų pastatyta, bet realiai klaustukas.

Mekabciel

Citata iš: a.t.sielis  rugpjūčio 10, 2016, 22:32:54Kadangi aš nevalgau gyvūnų, ir nenoriu valgyti, tai man nereikia aukoti. Bet tie, kas nori valgyti, turėtų aukoti.
Niekas nieko neturetu aukoti. Dar cia prasidetu aukos uz valgoma maista. Matai mes pradesime zaisti senovinius laikus, kai zmones buvo kur kas religingesni, ritualiskesni, tokie gamtos gyventojai. Ir kai tie visi ritualai buvo visai kitos reiksmes ir visai kito lygmens, o mes pradesime aukoti gyvunus tam, kad ju atceit zemesni samoninguma  nesutrgidyt ir kad ju samone galetu pabusti. As tokio idijotisko pasakojimo nesu girdejes. Tu tik atleisk man, as su visa pagarba. Bet jus save tapatinate su gyvuliu ir galvojate kad jis kaip ir jus turi nugyvent, uzderet savo samoninga gyvenima? Sitos visos nesamones su darna ir hormanizacija - gyvuliniam, augaliniam ir negyvajam lygyje(gamtoje) savaime susitvarkys ir be visu veganu, vegetaru kurie dar ir nusprende, kad tai kad as valgau gyvuli yra ju reikalas. Cia yra ne kas kita kaip tupas egoismas istrasuotas i kitus zmones, su siekiu kompensuoti, patenkinti savo mol "dvasini" samoninguma(tiesiogiai priimtas dvasines zinias). Cia net ne samoningumas o degradumas.  Ir tik visiskas idijotas gali kartot ir test savo vegetariska nata neisiskaites ka as parasiau. Santykius tarp zmoniu reik stebet.

Citata iš: a.t.sielis  rugpjūčio 10, 2016, 22:32:54Pats Aukščiausiasis, tokių aukų, kurios motyvuotos noru gauti mėsos, nenori, nepriima, ir Jam gyvūnai neaukojami. Ir todėl kad nepriima, tai yra trikdymas gyvūnams, jų gyvybės atiminėjimas, nes dvasiškai iš aukojimo naudos jie negali gauti. Gyvūnai aukojami materialios visatos, visos gamtos asmenybei, Deivei, kuri žinoma Kali, Durgos ir kitais vardais.
Ne Auksciausiajam tu mesa aukoji... Ir nei jam, nei kitoms dievybems, kiek ten ju milijonu bebutu nereikia, neidomu ir neaktualu ta mesa, ir kiek tu gyvuliu bus paskersta ant sios zemes.

Mesa tai tavo Ego. Mesa aukoti reiskia, savo ego atskleisti ir paaukoti - tu savo ego kitu atzvilgiu izvelk ir tada nuspresk taip daugiau nesielgt. O jei save laikai labai sventu  ir galvoji kad cia kitiems reikia keistis, tada nematai saves tarp kitu. Nes tik kiek saves atskleisi kituose, savo ego, tiek galesi "paaukoti gyvuliuku"(pasikeisti), kita kart "nevalgyt"(nesielgti) ir tiek taves ir bus. Tavo dvasios.

Kai Abraomo palikuonys, arijai nesesi zinias(Abraomo dovanos) is mesopotamijos i rytus, vyko prekybiniai mainai tarp pirkliu. Ir mesopotamieciu pirkliai perdave zinias - IEDA hebrajiskai, ka rytieciai per kartas isverte i zodi VEDA - zinojimas.  Visame siame induizme gyvuliu nevalgymas yra ne tam, kad save dvasiskai isvalyti, "gyvulio nevalgymo" esme gludi tik dvasini suvokima turincio zmogaus raidoje, kuris tiksliai mato koki gyvuli(koki savo egoistini nora) paaukoti Deivei(istaisyti naudojant atitinkama tam egoistiniam norui jega/sviesa) ir kokiu metu.

Jus gyvenate gyvenima prisiskaite dvasiniu knyguciu, klausotes tokiu paciu prisiskaiciu ir net patys nezinote kodel taip gyvenate. Bo jei tik paklausi kazkur giliau, ten zmogus nevelnio istikro neraukia kodel jis nevalgo mesos. O tik kazkokie dvasiniai, neaiskus tumanai ir protestai.
Man tiesa sakant nuo sitos visos vegetariskos veganiskos triados bloga darosi. Cia toks zmoniu tupumas, apie kuri dar zmones viesai nesneka nes ir patys nelabai dar supranta(ir patys bando savo gyvenima suredyt kazko atsisakant) kodel tie vegetarai veganai taip masto. O jie gi po truputi tuoj ir i kito lovi ilys. Bo jie nesa samoninguma. Vegetarizmo samoningumas man su kryziaus zygiu pradeda asocijuotis. Gal ir tu atsieli nesi kryziu ? Reik gi tautas isblaivinti, gerus maitinimosi iprocius inesti! :)

Mes tunkame, persivalgome ir kitaip visaip sergame, ne del to kad pas mus blogi iprociai(kas is dalies tiesa) o del to kad tarp zmoniu nekokie santykiai(nera sviesos, pralaidumo) ir  poto tie santykiai atsispindi ant musu tustumos kompensavimo rezultato.

a.t.sielis

#367
rugpjūčio 13, 2016, 08:38:16 Redagavimas: rugpjūčio 13, 2016, 08:49:54 by a.t.sielis
Pagal Indijos religiją visos mūsų, kaip sąlygotų sielų, problemos kyla iš nusigręžimo nuo Aukščiausios Esybės. Sielų prigimtis dvasinė, bet pasinėrus į materialistinę egzistenciją, jų prigimtis tampa tarsi užšalęs vanduo - ledas. Kodėl santykiai tarp žmonių problematiški? Todėl, kad visi praradę savo tikrąją prigimtį, nesuvokę tikrojo savęs, ir veikiant materialistiškai transformuotos prigimties plotmėje, aišku, kad bus vien problemos. Niekas nebus patenkintas. Tai tarsi ligoninė, visi serga ir negali veikti sveikai. Viskas iškreipta, netobula.

Viskas priklauso Aukščiausiai Esybei, todėl visi veiksmai 100 % turėtų būti Jam aukojami. Kaip sąlygotos sielos atsigręš į Dievą, ir kaip suvoks savo amžiną ryšį su Juo, kaip atskleis savo amžiną dvasinę prigimtį, kuri yra minkšta ir tekanti, kaip vanduo? Nuolat prisimindamos Dievą, ir veikdamos darnoje su Juo, ir prisimindamos visa ko ryšį su Dievu. Viskas ką matome, ir mes patys, yra sukurta Dievo, yra Jo galių veikimas. Todėl tai ką valgome, tai ką darome, tai ką mastome, tai ką kalbame, viską reikia daryti ryšyje su Dievu, ir paskiriant Jam. Tokiu būdu užmegsime suo Juo artimus santykius, ir galiausiai sugrįšime namo, atgal pas Dievą, į dvasinį pasaulį.

CitataKai Abraomo palikuonys, arijai nesesi zinias(Abraomo dovanos) is mesopotamijos i rytus, vyko prekybiniai mainai tarp pirkliu. Ir mesopotamieciu pirkliai perdave zinias - IEDA hebrajiskai, ka rytieciai per kartas isverte i zodi VEDA - zinojimas.
"Arijas" reiškia - kultivuotas, civilizuotas, išugdytas, aukštos dvasinės kultūros ir principų žmogus. Tai nėra genetinė sąvoka, tai sąvoka, apibūdinanti dvasinės kultūros lygmenį.

Indijoje būta tiek Dievo apreiškimų ir apsireiškimų, tiek išminčių ir šventųjų, jogų, ekstrasensų, tūkstančių tūkstančiai, kad jos dvasinei kultūrai niekad nereikėjo skolintis ar ieškoti kažko iš kitų. Viskas yra gauta iš aukščiau.

CitataO jei save laikai labai sventu  ir galvoji kad cia kitiems reikia keistis, tada nematai saves tarp kitu. Nes tik kiek saves atskleisi kituose, savo ego, tiek galesi "paaukoti gyvuliuku"(pasikeisti), kita kart "nevalgyt"(nesielgti) ir tiek taves ir bus. Tavo dvasios.
Visiems reikia keistis, ir kiekvienas turėtų rūpintis savo pažanga. Bet kalbėti tiesą yra viena iš į dvasines vertybes besiorientuojančio žmogaus pareigų.

Aukojimas reikalingas, kad aukojančiojo sąmonė būtų ugdoma, ir kad veiksmai atitiktų Aukščiausiojo norus. Jeigu kalbame apie gyvūnų aukojimą, tai gyvūnų aukojimas apriboja prievartą, nes jam yra reikalavimai: negalima to daryti bet kur, bet kaip ir bet kada, yra ribotas laikas, ribotos sąlygos, ir būdai. Taip pat jis ugdo sąmonę iki tokio lygio, kad prievartinių motyvų visiškai atsisakoma, ir tada jau nebenorima nutraukti jokios būtybės gyvybės. Tai ir yra ego paskatų paaukojimas, pakeitimas - vietoj to, kad daryčiau ko man norisi, daryti tai, ko nori Dievas, ir stengtis suvokti, ko iš tikro Dievas nori, kokia Jo gerumo pilna valia visam pasauliui ir visoms gyvoms būtybėms.

Mekabciel

Citata iš: a.t.sielis  rugpjūčio 13, 2016, 08:38:16Aukojimas reikalingas, kad aukojančiojo sąmonė būtų ugdoma, ir kad veiksmai atitiktų Aukščiausiojo norus. Jeigu kalbame apie gyvūnų aukojimą, tai gyvūnų aukojimas apriboja prievartą, nes jam yra reikalavimai: negalima to daryti bet kur, bet kaip ir bet kada, yra ribotas laikas, ribotos sąlygos, ir būdai. Taip pat jis ugdo sąmonę iki tokio lygio, kad prievartinių motyvų visiškai atsisakoma, ir tada jau nebenorima nutraukti jokios būtybės gyvybės. Tai ir yra ego paskatų paaukojimas, pakeitimas - vietoj to, kad daryčiau ko man norisi, daryti tai, ko nori Dievas, ir stengtis suvokti, ko iš tikro Dievas nori, kokia Jo gerumo pilna valia visam pasauliui ir visoms gyvoms būtybėms.

Is ko kilo sis faktas, is knygos ?
Gyvulio nuzudimas nera prievartinis motyvas.
Jei tai yra prievartinis, tai vaiksciojimas ant zemes taip pat yra prievartinis motyvas. Kodel augalu valgymas ir negyvuju elementu nera prievartinis motyvas?

Ego atsiskleidzia tarp zmoniu, o kazkodel reikia santyki i gyvuna keisti. Gal kokiam gyvuliui ir reikia kas ten zino. Zmogui tikrai ne. Gyvuli suvalgyt tai joks ne ego ir juolab ne ego paskatos.

Iskur istraukei, kad Dievui norisi tavo aukos? Daryk viska rysyje su dievu, bet tai nera argumentas jog tu turi nezudyt gyvulio.

a.t.sielis

#369
rugpjūčio 13, 2016, 10:28:15 Redagavimas: rugpjūčio 13, 2016, 10:30:35 by a.t.sielis
Citata iš: Mekabciel  rugpjūčio 13, 2016, 09:31:02Gyvulio nuzudimas nera prievartinis motyvas.
Jei tai yra prievartinis, tai vaiksciojimas ant zemes taip pat yra prievartinis motyvas. Kodel augalu valgymas ir negyvuju elementu nera prievartinis motyvas?
Lygiai taip pat, augalų gyvybės nutraukimas yra prievarta. Visi veiksmai turi būti aukojami, mūsų dvasiniai mokytojai palygino tai su kario situacija: kare naudojama prievarta, bet tik pagal vadovybės nurodymus. Jeigu karys pats savo nuožiūra eis kažkur visuomenėje ir kariaus, tada tai bus nusikaltimas, ir jis bus teisiamas. Bet jeigu jis kariaus karo lauke, tada už tai jam duos medalį. Taigi, būdami pasaulyje, neišvengiamai atliekame kažkiek prievartos, bet jeigu nedarome to, ko negalima daryti pagal religijos nurodymus, ir aukojame, tada mes  tai darome tarsi kariai, kurie paklūsta vadų įsakymams kautis.

Bet kokios gyvybės nutraukimas yra nuodėmė, bet nuodėmės būna sunkesnės ir lengvesnės. Žmonių žudymas yra labai sunki nuodėmė, visi tai žino ir supranta, gyvūnų žudymas yra lengvesnė nuodėmė, ne visi tai supranta kaip nuodėmę, ir augalų žudymas yra dar lengvesnė nuodėmė, kaip nuodėmę tai supranta dar mažiau žmonių. Bet realiai, visa tai yra nuodėmės.

Bet kas, kas nesujungia su Dievu, neugdo dvasinės gyvų būtybių laimės, yra prievarta. Todėl žmogus turi visada atlikti veiksmus, kurie jį patį ir kitus sujungtų su Dievu, tokiu būdu atsverdamas net ir netyčinius veiksmus, kuriuos neišvengiamai jis atlieka tiesiog išgyvendamas Žemėje, pvz. vaikšto ir taip užmina ant vabaliukų, skruzdėlių ir pan.

Mahabharatoje yra platus aptarimas apie mėsos vartojimą ir prievartos atsisakymą iš įvairių pusių:

http://www.ibiblio.org/sripedia/ebooks/mb/m13/m13b078.htm
http://www.ibiblio.org/sripedia/ebooks/mb/m13/m13b079.htm
http://www.ibiblio.org/sripedia/ebooks/mb/m13/m13b080.htm
http://www.ibiblio.org/sripedia/ebooks/mb/m13/m13b081.htm

Kai ką trumpai pacituosiu:

"Kai ateinama į šį pasaulį, nėra nieko brangesnio už savo gyvybę. Todėl apvalytos sielos asmuo turėtų būti užjaučiantis visus gyvus padarus"

"Savagimis Manu pasakė, kad žmogus, kuris nevalgo mėsos arba kuris nežudo gyvų būtybių, ir neprisideda prie to, kad jos būtų žudomos, yra visų gyvų būtybių draugas. Toks žmogus nepatirs jokios gyvos būtybės priespaudos. Visos gyvos būtybės juo pasitiki."

xsistemax

Žudymas pateisinamas (ir būtinas) tik trimis atvejais:kai auka kėsinasi į tavo ar tau artimų gyvybę,kai auka-tavo maistas arba kai žudymas yra gailestingumo akcija,nutraukiant beviltiškai kenčiančios būtybės kančias.
Žudymas pagal įsakymą yra vergiškas veiksmas,aukojant savo principus kažkam,ką laikome autoritetu,nuvertinant save.
Žudymas aukojant-psichikos sutrikimas,žudikiškus savo instinktus pateisinant išgalvoto autoriteto poreikiais ar įsakymais.

Aukštyn