Šaolino Vienuoliai ir Šaolino kovos menas. Tikrąją to žodžio prasme KIETI VYRAI

Pradėjo Monte, rugpjūčio 30, 2013, 20:55:11

« ankstesnis - sekantis »
Žemyn

Monte

Žymi kinų patarlė sako: „kovos menas gavo savo vardą iš vienuolyno, vienuolynas gavo šlovę iš kovos meno"

Šaolino kovos menas - tradicinė kultūrinė sistema susiformavusi Songšano kalnų budistinėje kultūrinėje terpėje, Šaolino vienuolyne, Henano provincijoje. Šis mokymas paremtas budistiniais tikėjimais ir yra Čan budistų mokyklos išminties atspindys. Todėl, skirtingai nei kituose kinų kovos menuose, Šaolino kovos menų tradicijoje siekiama, kad „kovos meno praktikos tikslu tapu Čan suvokimas".

Šaolino kovos menas susideda iš daugiau nei trijų šimtų Ušu stilių, įvairių ginklų valdymo būdų, kūno tobulinimo, meditacijos bei gyvybinės energijos Či mobilizavimo būdų.
Praktikuojantieji Šaolino kovos meną tradiciškai turi peržengti tris stadijas. Pradžioje adeptas praktikuoja išorinę formą. Tarpinėje stadijoje jis patiria „sąmonės ir kumščio integraciją", keisdamas tai, kas apčiuopiama, į tai kas, neapčiuopiama, taisykles paversdamas taisyklių nebuvimu, paklusdamas taisyklėms vėliau jų nebesilaiko ir neapčiuopdamas kontroliuoja priešininką. Aukščiausia Šaolino kovos meno pakopa - savo „širdies" įsiklausimas, kova „širdyje" vietoj kovos „formoje".

Šeši kovos meno hieroglifai:

Praktika - reiškia tai, kad meistriškumas turi būti tobulas. Patarlėje sakoma „Kumštis smogia tūkstantį kartų, o liemuo juda natūraliai". Atliekant veiksmus kumščiu būtina stengtis, kad esmės suvokimas viršytų suvokimo ribas, kad užgimtų gyvas manevringumas, vienoje pozicijoje atliekamas vienas veiksmas, puolime yra gynyba, gynyboje yra puolimas.

Atitikimas - Ci turi judėti atitikdamas veiksmą, gynyba turi būti derinama su puolimu taip padedant jėgai ir sekant forma, nereikia bandyti susidurti su visais artėjančiais veiksmais, vien tik iš keturių liang galima išgauti tūkstantį dzin.

Drąsa - tai ryžtas. Atsirado proga - atakuoji be dvejonių.

Spartumas - tai greitis. Judėdamas tampi panašus į nubėgantį kiškį, meti žvilgsnį - lyg skrendanti gulbė.

Įniršis - reiškia tai, kad judesį turi lydėti jėga. 

Tikrumas - tai reiškia, kad nereikia mokytis gražių tuščių judesių, veiksmas po veiksmo, forma po formos, jei ne smūgis, tai gynyba, tačiau gynyboje yra smūgis, smūgyje yra gynyba.

Vienuoliai šio kovų meno mokosi ištisą gyvenimą. Į dieną praleidžia virš 10 valandų vien kūno tvirtinimui daužant sau per galvą iš plaštakos ar net kibojant ant virvės be kojų pagalbos.
Tvirtai ištreniruoti kūnai vienuoliams leidžia daryti neįtikėtinus dalykus tokius kaip plytų daužymas galvą. Ar net ieties atrėmimas vien su gerkle. Vienuoliai koncentruoja Či mistinę energije esančia žmogaus kūne. Na ji ne tokia mistiška, nes ja galima pamatyti cirkuliuojant iš vienos kūno vietos į kitą vienuoliuj atliekant tam tikrus pratimus. Na žinoma ne plika akimi, tam į pagalbą reikia pasitelkti
šilumines kameras.



http://shaolin.lt/saolinas/vu-gung/saolino-klasika/

Aukštyn