Gyvūnai neturi dvasios?

Pradėjo a.t.sielis, liepos 13, 2017, 17:42:36

« ankstesnis - sekantis »
Žemyn

a.t.sielis

Panašiai, kaip negali iš karto žaisti NBA, prieš tai reikia išmokti žaisti mokykloje, studentų lygoje, vietinėje lygoje ir pan.

Žemiško pobūdžio mokykla turi tam tikrus bruožus, reikalingus mokymosi procesui.

Jeigu bet kuris lygis (fizinis, nefizinis) gali būti mokykla, kiekvienas yra panaudojamas.

nuorytojaus

O kame čia
Citatadvasinės esybės autonomiškumas   
, jei yra priklausoma nuo materialaus pasaulio, ir nebūdama jame negali tobulėti?

a.t.sielis

#47
birželio 21, 2018, 16:34:24 Redagavimas: birželio 21, 2018, 18:33:26 by a.t.sielis
"Autonomiškumas" čia turėta galvoje kad panašiai kaip kompiuteris nepagamina mūsų, sėdinčių prie kompiuterių, arba automobiliai nepagamina sėdinčių ir važiuojančių tais automobiliais, ir nėra sujungti kaip vienos sistemos dalys - iš žmogaus neteka nei elektra nei benzinas į kompiuterį ar automobilį, ir atvirkščiai. Veikimai autonomiški, žmogus egzistuoja kaip savarankiškas vienetas, ir kompiuteris arba automobilis egzistuoja kaip savarankiškas vienetas. Taip ir fizinis kūnas nepagamina dvasinės sielos - dvasinė siela egzistuoja amžinai, prieš atsirandant fiziniam kūnui, o fizinis kūnas egzistuoja laikinai, ir yra tik laikinai dėvimas dvasinės sielos, tarsi drabužis.

Gyva esybė gali tobulėti be žemiško fizinio kūno. Pvz. tobulėjimas vyksta ir aukštesniuose šiuos visatos lygmenyse, kuriuose nėra fizinės materijos, o tik subtilioji nefizinė "materija".

Gyva esybė gali tobulėti iš viso be šios materialios kūrinijos, pvz. dalis gyvų esybių niekada nepatenka į materialią kūriniją. Tik dalis eina tuo keliu, kuriame gyvenama materialioje kūrinijoje. Dėl tos dalies ir reikalinga materiali kūrinija. Taip pat ji reikalinga Kūrėjui, nes niekas neegzistuoja be Kūrėjo noro ir valios.

nuorytojaus

Citata- dvasinė siela egzistuoja amžinai  
******
Gyva esybė gali tobulėti be žemiško fizinio kūno
Jei egzistuoja amžinai, tai kokio tobulejimo jai dar reikia, ir kas apskritai tas tobulėjimas?

a.t.sielis

Tobulumas yra tobula veikla pagal prigimtį, sandarą. Tobula sielos veikla yra meilė Dievui (kas apima ir Dievo daleles). Siela gali būti pasyvi ta prasme, sustingusi, tik egzistuoti, bet ne veikti. Bet kadangi veiklumas yra jos prigimtyje, jis vienokia ar kitokia forma reiškiasi. Kai jis reiškiasi neteisinga kryptimi, pasineriama į materialią kūriniją.

Viskas ką čia kalbu yra pagal šią knygą: http://bvmlu.org/SBNM/JaivaDharma/index.html

mcgyver

As irgi dabar daug knygu apie krsna skaitau. Tai man idomu sieli ar krsna tapati siela kaip ir kristus ar ne?

a.t.sielis

Pagal Bhagavata Puraną ir Gaudija vaišnavus, Krišna yra svajam bhagavan - pirminis Dievo Asmuo, Pats Dievas pilnumoje. Šrila Bhaktisidhanta Sarasvatis Thakura, reikšmingiausias 20 amžiaus pradžios Gaudija vaišnavų dvasinis mokytojas, sakė kad Jėzus yra šaktjaveša-avatara - Dievo galios inkarnacija.

Kas yra šaktjaveša-avatara? Paaiškinanti citata:

Citatahttps://www.vedabase.com/lt/tlc/8

Tada Viešpats pažymėjo, kad śaktyāveśa-avatārų be galo daug ir jų neįmanoma suskaičiuoti. Vis dėlto, kaip pavyzdį, keletą jų galima paminėti. Śaktyāveśa inkarnacijos skirstomos į du tipus: tiesiogines ir netiesiogines. Kai Viešpats ateina Pats, Jis vadinamas sākṣāt, arba tiesioginiu śaktyāveśa-avatāra, o kai Jis įgalioja kurią nors gyvą esybę atstovauti Jam, ta gyva esybė vadinasi netiesiogine, arba āveśa, inkarnacija. Netiesioginių avatārų pavyzdys: keturi Kumāros, Nārada, Pṛthu ir Paraśurāma. Iš tikrųjų, tai gyvos esybės, bet Aukščiausias Dievo Asmuo dovanojo joms kurią nors specifinę jėgą. Gyvos esybės, kurias Aukščiausias Viešpats apdalina specifiniais turtais ir galiomis, vadinamos āveśa-avatāromis. Keturi Kumāros atstovauja vienam iš Aukščiausio Viešpaties turtingumo aspektų - žinojimui. Nārada atstovauja Aukščiausio Viešpaties atsidavimo tarnystei. Atsidavimo tarnystei atstovauja taip pat Viešpats Caitanya, kuris laikomas visišku atsidavimo tarnystės įsikūnijimu. Brahmai dovanotas kitas turtas - kūrimo galia, o karaliui Pṛthu - galia palaikyti gyvas esybes. Analogiškai, Paraśurāmai dovanota galia naikinti piktadarius. O dėl vibhūti, arba ypatingo Aukščiausio Dievo Asmens prielankumo, tai dešimtas Bhagavad-gītos skyrius teigia, kad jeigu gyva esybė atrodo ypač galinga ar graži, vadinasi, ji patyrė ypatingą Aukščiausio Viešpaties prielankumą.

Tiesioginių, arba sākṣād-avatārų, pavyzdžiai yra Śeṣos ir Anantos inkarnacijos. Ananta apdovanotas galia palaikyti visas planetas, o Śeṣos inkarnacija - tarnauti Aukščiausiam Viešpačiui.

nuorytojaus

CitataTaip ir fizinis kūnas nepagamina dvasinės sielos - dvasinė siela egzistuoja amžinai, prieš atsirandant fiziniam kūnui
*****
 Viskas ką čia kalbu yra pagal šią knygą____  
Bet Biblijoje visai kitaip rašoma apie žmogaus sukūrimą, kad pirma sukūrė kūną, paskui įkvėpė gyvybės alsavimą, ir tik tuomet žmogus tapo gyva siela.
O apie gyvunų sukūrimą rašoma, kad jie gyvybė sukurta iš žemės.
p.s. čia aš nepažodiui pacitavau Bibliją, o persakiau mintį  iš kitos knygos.

boba

Niekad nesusimąsčiau apie gyvūnų sielas. Man tai net nekelia iš vis jokių minčių. Bet gerai pagalvojus tai jo... Jo...Toks klausimas gali iškilti. Žinau kad augalai - žolės turi sielą - ugnį; o apie gyvunėlius išvis nepamąsčiau...

peledziuke

Kuo skiriasi siela nuo dvasios?

a.t.sielis

Citata iš: nuorytojaus  birželio 25, 2018, 11:16:56Bet Biblijoje visai kitaip rašoma apie žmogaus sukūrimą, kad pirma sukūrė kūną, paskui įkvėpė gyvybės alsavimą, ir tik tuomet žmogus tapo gyva siela.
O apie gyvunų sukūrimą rašoma, kad jie gyvybė sukurta iš žemės.
p.s. čia aš nepažodiui pacitavau Bibliją, o persakiau mintį  iš kitos knygos.
Skirtingų religijų skirtingi šventraščiai paaiškina kažkiek skirtingai.

Šv. Egidijus Asyžietis taip sako:

CitataVisi senieji, šių dienų ir ateities išminčiai bei šventieji kalbėjo ir kalbės apie Dievą. Vis dėlto palyginus su tuo, kas jis yra iš tiesų, jie pasakė ar pasakys tik tiek, kiek didelė yra adatos skylutė palyginus su dangumi, žeme ir visais jų talpinamais tvariniais. Iš tiesų visas Šventasis Raštas kreipiasi į mus tarsi padrikais vaikiškais garsais taip, kaip motina daro su vaiku, kadangi šie kitu būdu nemoka suprasti žodžių.
Biblija sukūrimą aprašo taip:

CitataDievas tarė: "Tegul žemė išaugina žolę, augalus, duodančius sėklą, ir vaismedžius, nešančius vaisių pagal jų rūšį, kuriuose yra jų sėkla!" Ir taip įvyko. 12 Žemė išaugino žolę, augalus, duodančius sėklą pagal jų rūšį, ir medžius, nešančius vaisius pagal jų rūšį, kuriuose yra jų sėkla. Ir Dievas matė, kad tai buvo gerai. 13 Tai buvo vakaras ir rytas­ trečioji diena.

14 Dievas tarė: "Teatsiranda šviesos dangaus tvirtumoje dienai nuo nakties atskirti ir tebūna jos ženklai pažymėti laikus, dienas ir metus. 15 Jos težiba dangaus tvirtumoje ir apšviečia žemę!" Ir taip įvyko. 16 Dievas padarė dvi dideles šviesas: didesniąją­ dienai ir mažesniąją nakčiai valdyti, ir taip pat žvaigždes. 17 Dievas išdėstė jas dangaus tvirtumoje, kad šviestų žemei, 18 valdytų dieną bei naktį ir atskirtų šviesą nuo tamsos. Ir Dievas matė, kad tai buvo gerai. 19 Tai buvo vakaras ir rytas­ ketvirtoji diena.

20 Dievas tarė: "Tegul vandenys knibždėte knibžda gyvūnais ir paukščiai teskraido virš žemės, padangėse!" 21 Taip Dievas sutvėrė didelius jūros gyvūnus ir visus kitus gyvius, kurie atsirado iš vandens, ir visus paukščius pagal jų rūšį. Ir Dievas matė, kad tai buvo gerai. 22 Dievas juos palaimino, tardamas: "Būkite vaisingi, dauginkitės ir pripildykite vandenis jūrose, o paukščiai tepripildo žemę!" 23 Tai buvo vakaras ir rytas­ penktoji diena.

24 Dievas tarė: "Tegul žemė išaugina gyvūnus pagal jų rūšį: gyvulius, roplius ir laukinius žvėris, kiekvieną pagal savo rūšį!" Ir taip įvyko. 25Dievas padarė laukinius žvėris, gyvulius ir visokius roplius, kiekvieną pagal jų rūšį. Ir Dievas matė, kad tai buvo gerai.

26Dievas tarė: "Padarykime žmogų pagal mūsų atvaizdą ir panašumą. Jie tevaldo jūros žuvis, padangių paukščius, gyvulius ir visą žemę bei visus roplius, kurie gyvena ant žemės!" 27 Ir Dievas sutvėrė žmogų pagal savo atvaizdą; pagal Dievo atvaizdą sutvėrė Jis jį; vyrą ir moterį sutvėrė Jis. 28 Dievas juos palaimino ir tarė: "Būkite vaisingi ir dauginkitės, pripildykite žemę ir užvaldykite ją, viešpataukite jūros žuvims, padangių paukščiams ir kiekvienam gyvam padarui, kuris kruta ant žemės!" 29 Dievas tarė: "Aš jums daviau įvairias žoles, turinčias sėklą, kurios auga žemės paviršiuje, ir visus medžius, kurių vaisius turi sėklą; jums tebūna tai maistas. 30 Ir visiems žemės gyvūnams, visiems padangių paukščiams ir visiems, kas kruta ant žemės, kas turi gyvybę, daviau visus žaliuojančius augalus maistui". Ir taip įvyko. 31 Dievas matė visa, ką buvo padaręs, ir tai buvo labai gerai.

Pradžios knyga 1
Citata4 Tokia yra dangaus ir žemės kilmė, kai jie buvo sukurti tą dieną, kurią Viešpats Dievas sutvėrė žemę ir dangų, 5 ir visus lauko augalus, kurių dar nebuvo žemėje, ir visas lauko žoles, kurios dar nežėlė; nes Viešpats Dievas nesiuntė į žemę lietaus ir nebuvo žmogaus žemei įdirbti. 6 Migla kilo nuo žemės ir drėkino jos paviršių. 7 Ir Viešpats Dievas padarė žmogų iš žemės dulkių ir įkvėpė į jo šnerves gyvybės kvapą. Taip žmogus tapo gyva siela. 8 Viešpats Dievas sukūrė sodą Edene rytuose ir ten apgyvendino žmogų, kurį buvo sutvėręs. 9 Viešpats Dievas išaugino iš žemės visokių medžių, gražių pasižiūrėti ir nešančių gerus vaisius maistui; taip pat gyvybės medį sodo viduryje ir medį pažinimo gero ir blogo.

Pradžios knyga 2
Prasideda terminų dalykai, 7 eilutę reiktų atidžiau panagrinėti:
http://biblehub.com/genesis/2-7.htm
http://biblehub.com/text/genesis/2-7.htm

Praktiškai, metafizinės sielos sąvoka čia nenagrinėjama. Žmogus sukurtas, jam duota gyvybė. Bet žmogus yra laikinas, o kas yra nemirtinga žmoguje?

Linas Esu

Citata iš: a.t.sielis  liepos 14, 2017, 19:50:06Augalai taip pat. Net ir akmenys turi dvasią.
Bulvės, runkėliai ir t.t. tai pat egzistuoja. Tačiau nei krikščionys nei katalikai jų nevadina dvasingais.

Ar neprieštarauji savo religiniams įsitikinimams bei bažnyčiai ?




nuorytojaus

CitataPraktiškai, metafizinės sielos sąvoka čia nenagrinėjama. Žmogus sukurtas, jam duota gyvybė. Bet žmogus yra laikinas, o kas yra nemirtinga žmoguje?  
O pasakymas
Citata26Dievas tarė: "Padarykime žmogų pagal mūsų atvaizdą ir panašumą........"
27 Ir Dievas sutvėrė žmogų pagal savo atvaizdą; pagal Dievo atvaizdą sutvėrė Jis jį; vyrą ir moterį sutvėrė Jis.
  
, negi kalba apie materialų atvaizdą?
Ir kodėl manai, kad kas sutverta, negali būti nemirtinga?
p.s. apie gyvūnų kūrimą rašoma kitaip.

a.t.sielis

Citata iš: nuorytojaus  birželio 29, 2018, 10:16:37Ir kodėl manai, kad kas sutverta, negali būti nemirtinga?
Gali būti nemirtinga, kadangi kažkas gali būti sutverta nemirtinga, bet kaip matome, žmonės mirtingi, kaip ir visi kiti šiame pasaulyje. Fizinis kūnas, kaip sakoma, "iš dulkių į dulkes", užgimsta, numiršta ir suyra. Taigi, žmogus, kaip jį matome šiame pasaulyje, yra sudarytas iš dviejų dalių, viena yra mirtinga, kita nemirtinga.

Citatanegi kalba apie materialų atvaizdą?
Dievas - nematerialus, kaip sakoma, Dievas yra Dvasia, ir Dievas yra Meilė. Dievo atvaizdas irgi nematerialus. Taigi, žmoguje kažkuo atsispindi Dievo atvaizdas ir savybės. Žmogus yra kažkuo panašus į Dievą.

Aukštyn