Savivoka per 20 minučių padeda bet kuriam iš mūsų susidoroti su skausmu ir depresija

Įdomus eksperimentas buvo atliktas tarp tų, kurie niekada nepraktikavo meditacijos. Paaiškėjo, kad nepasiruošę žmonės gali greitai įsijausti į save ir pakeisti net fizinių kūno pojūčių suvokimą. Šios technikos įvaldymui pakako dvidešimties minučių.

 

Savivokos būsena apibūdinama kaip įdėmus ir nevertinantis esamo momento stebėjimas. Ši praktika pasirodė veiksminga gydant tokias ligas kaip padidėjęs nerimas ir depresija.

 

Grupė amerikiečių mokslininkų nusprendė išsiaiškinti, ar neįgudęs žmogus, nesinaudojęs meditacija ir sąmoningu stebėjimu, gali pasiekti efektą per savo pirmąją 20 minučių „pamoką“. Rezultatai skelbiami Jeilio universiteto tinklalapyje.

 

Apmokyti pagrindinių savivokos koncepcijų savanoriai buvo paprašyti dalyvauti dviejuose eksperimentuose. Pirmajame jš dilbis buvo veikiamas malonios, o paskui labai aukštos temperatūros. Antrame eksperimente žmonėms buvo parodyti vaizdai su neigiamu turiniu.

 

Kai eksperimento metu dalyvių buvo paprašoma „įjungti“ savivoką, tai visada pakeisdavo smegenų veiklą.

 

Sąmoningas stebėjimas padėdavo žmonėms pajusti mažiau skausmo ir patirti mažiau neigiamų emocijų. Tuo pačiu metu smegenyse buvo užfiksuotas reikšmingas aktyvumo sumažėjimas, susijęs su skausmu ir neigiamomis emocijomis.

 

Svarbu tai, kad šie smegenų veiklos pokyčiai nebuvo aptikti priekinėje žievėje, kuri kontroliuoja racionalių sprendimų priėmimą ir valią. Taigi, mokslininkams nepavyko susieti rezultatų su sąmoningu, savanorišku žmogaus sprendimu.

 

„Klinikinė savivokos praktika gali būti naudinga gydant įvairias lėtines ligas. Ir dabar mes matome, kad efektą galima pasiekti net ir be ilgos meditacijos praktikos“, – padarė išvadą tyrimo bendraautorė Hedi Kober iš Jeilio universiteto.

 

Šaltinis: https://infa.lt


2500