Į Žemę įsirėžusiuose meteorituose mokslininkai aptiko… cukraus!

Prieš milijardus metų į Žemę besirėžusiuose meteorituose būta cukraus, teigia mokslininkai, taip papildydami idėją, kad asteroiduose gali būti tam tikrų gyvybei reikalingų ingredientų.
Tarptautinė mokslininkų komanda gyvybei būtinų cukrų aptiko meteorituose, kuriuose buvo ir kitokių biologiškai svarbių junginių, skelbiama NASA pranešime.
Asteroidai – uolingi, arti Žemės orbitoje aplink Saulę skriejantys objektai, yra tėviniai daugelio meteoritų kūnai. Teigiama, kad asteroiduose vykstančios cheminės reakcijos gali sukurti tam tikrus gyvybei palaikyti būtinus elementus.

„Proceedings of the National Academy of Sciences“ paskelbtame tyrime mokslininkai analizuoja tris meteoritus, tarp kurių ir vienas, 1969 metais nukritęs Australijoje, o jo amžius siekia milijardus metų.

Ankstesni tyrimai taip pat bandė ištirti cukraus egzistavimą meteoruose, tačiau šįkart tyrėjai panaudojo kitokį metodą, pasitelkdami druskos rūgštį ir vandenį.

Mokslininkai aptiko tokių monosacharidų kaip arabinozė ir ksilozė, tačiau daugiausia aptikta ribozės.

Ribozė vaidina svarbų vaidmenį mūsų, žmonių biologijoje. Ji egzistuoja mūsų ribonukleino rūgšties molekulėse (RNR) ir pristato informaciją iš mūsų DNR, kad padėtų mūsų kūnams sukurti baltymus.
„Nepaprasta tai, kad tokia trapi molekulė kaip ribozė, galėjo būti aptikta tokioje senoje medžiagoje,“ – sakė tyrimo bendraautorius Jason Dworkin iš NASA.

Ribozės atradimas taip pat rodo, kad RNR išsivystė prieš DNR, o tai suteikia mokslininkams aiškesnį paveikslą to, kaip galimai formavosi gyvybė.

DNR ilgą laiką buvo laikoma „gyvybės šablonu“, tačiau RNR molekulės išsiskiria didesniu galimybių spektru, tarp kurių ir dauginimasis be kitų molekulių pagalbos.

Šios papildomos galimybės, kartu su faktu, kad mokslininkai dar turi surasti cukrų DNR meteorituose, remia teoriją, kad „RNR koordinavo gyvybės mechanizmus dar prieš DNR“.

„Tyrimas pateikia pirmuosius tiesioginius ribozės egzistavimo kosmose ir cukraus atkeliavimo į Žemę įrodymus,“ – sakė Yoshihiro Furukawa iš Japonijos Tohoku universiteto, tyrimui vadovavęs autorius. „Nežemiškasis cukrus galėjo prisidėti prie RNR formacijos prebiotinėje Žemėje, kas galimai atvedė link gyvybės susiformavimo.“

Žinoma, egzistuoja ir tikimybė, kad meteoritai cukrumi užteršti buvo jau atsidūrę Žemėje, tačiau testai parodė, kad tokia tikimybė yra labai menka ir kad greičiausiai šie cukrūs atkeliavo iš kosmoso.

Dabar mokslininkai toliau analizuos meteoritus, kad išsiaiškintų kiek gausūs yra šie cukrūs ir kokią įtaką gyvybei jie darė Žemėje.

Šis sąrašas prisideda prie vis ilgėjančio įrodymų sąrašo, kad meteoritai galėjo prisidėti prie gyvybės atsiradimo.

Praėjusį sausį mokslininkai nustatė, kad du meteoritai savyje turėjo kitų gyvybei reikalingų ingredientų: aminorūgščių, angliavandenilių, kitų organinių medžiagų ir skysto vandens pėdsakų, kurie galėjo atsirasti ankstyviausiomis mūsų Saulės sistemos egzistencijos dienomis.

Šaltinis: https://www.gismeteo.lt