Atrado planetą, kurios neturėtų būti

Per 30 šviesmečių nuo mūsų planetos mokslininkai atrado kai ką stebinančio: palyginti mažą žvaigždę, aplink kurią sukasi didžiulis masyvus kūnas. Raudonasis nykštukas GJ 3512 yra dešimt kartų mažesnis už Saulę, tuo tarpu aplink besisukanti planeta, dvigubai didesnė už Jupiterį. Paprastai kūnai, kurie yra šiek tiek didesni už Žemę, sukasi aplink dideles žvaigždes, teigė pagrindinis pasaulio planetų formavimo teorijos ekspertas Christoph Mordasini iš Berno universiteto, praneša Planetanovosti.com.

Iki šiol visi mokslininkai tikėjo, kad aptikti tokį vaizdą iš principo neįmanoma: didelės planetos gali suktis tik aplink atitinkamas žvaigždes.

Unikalią planetą atrado Ispanijos ir Vokietijos tyrimų konsorciumas CARMENES, kuris specializuojasi planetų ir mažų kūnų paieškoje. Darbai buvo atlikti iš Alto observatorijos, esančios 2,1 km aukštyje pietų Ispanijoje.

Anot Mordasini, atrasta planeta gali būti gravitacinės griūties rezultatas. Šis atradimas priartino mokslininkus prie geresnio planetų ir žvaigždžių struktūros supratimo, teigė ekspertai.

Šaltinis: www.planetanovosti.com