10 klausimų sau prieš pradedant dėl ko nors nervintis

„Aš labai jaudinuosi, nervinuosi, nerimauju. Mano nerimas varo mane iš proto. Stengiuosi giliai kvėpuoti, skaičiuoju iki 100, kad nukreipčiau savo dėmesį, galvoju apie rožinius dramblius – niekas nepadeda“, – tokiais žodžiais žmonės paprastai kreipiasi pagalbos į psichologus dėl savo perdėto nerimo.

 

Nors nėra universalaus būdo, kaip gelbėtis nuo per didelio nervingumo, specialistai bendrai sutaria, kad geriausias tokios problemos sprendimas bus stengtis visai nereaguoti į gyvenimo nesklandumus ir sukrėtimus.

 

Noriu nusiraminti!

 

„Iš pradžių reikia įsisąmoninti, kad nerimas ar nervinimasis yra pernelyg stipri fizinė ir emocinė reakcija į gyvenimo aplinkybes ir nepakankama reakcija (veiksmas) į atsiradusios problemos sprendimą. Deja, yra didelis skirtumas tarp to, ką jaučiate ir žinote, ir tarp to, ką darote“, – aiškino ukrainiečių psichologas Oleksandras Dončukas.

 

Nepriklausomai nuo to, ar jūs kenčiate nuo panikos, nerimo ar socialinės fobijos, anot psichologo, pirmas žingsnis į situacijos pakeitimą bus priimti savo nusivylimą. Leisdami sau nusivilti, mes įgyjame sugebėjimą įveikti sunkumus ir ištverti stresinę situaciją.

 

Kad jaustumėtės ramesni, turite pripažinti, kad problemos – tai gyvenimo dalis. Toks pripažinimas padės atsikratyti nuostatos, kad tai yra neteisinga, kai jaučiatės nelaimingi. Toks pripažinimas reikš suvokimą, kad visos emocijos keičiasi cikliškai, ir kartais vienintelė išeitis būna išgyventi nepatogius jausmus.

 

Kai pajuntate stiprų nerimą ar nemalonų susijaudinimą, atsakykite sau į šiuos 10 klausimų:

 

1. Ką mano kūnas stengiasi man pasakyti?

 

2. Kaip smarkiai aš pykstu, vertinant nuo 1 iki 10 balų?

 

3. Kas atsitiks, jei priimsiu šiuos jausmus ir leisiu sau 5, 10 ar 20 minučių jausti šitą diskomfortą?

Junkitės prie mūsų Facebooke
ir
sekite mus Instagram @anomalija.lt

Aš jau Jus seku (uždaryti ir daugiau nerodyti)!

 

4. Ar galiu užmerkti akis ir užsiimti lėtu, giliu kvėpavimu, kol nepasijusiu ramesnis ir susitvardęs?

 

5. Ar galima į šią situaciją pažvelgti kitaip, kad galėčiau objektyviau įvertinti?

 

6. Kokia bus mano reakcija į įvykį: racionali, impulsyvi ar iracionali?

 

7. Ar mano elgesys dera prie mano vertybių?

 

8. Ar ši situacija būtinai turi būti išspręsta dabar? Gal galima palaukti kelias valandas ar dienas ir tik tada priimti sprendimą?

Įdomu? Sudominkite ir kitus! Pasidalinkite ir tęskite skaitymą.
Dalintis

 

9. Ar aš vilkinu todėl, kad nenoriu užsiimti šios problemos sprendimu?

 

10. Ar kitų patarimai teisingi? Ar neteks man gailėtis, jeigu jų paklausysiu?

 

Kai atsakysite į visus klausimus, jau būsite susitvardę ir veikiausiai suradę problemos sprendimą.

 

Pabaigoje reikėtų pacituoti JAV rašytoją ir konsultantą, knygos „Septyni efektingų žmonių įpročiai“ autorių Stepheną Covey: „Tarp to, kas vyksta su mumis, ir to, kaip mes reaguojame į įvykius, būna erdvė. Šioje erdvėje yra mūsų pasirinkimo laisvė ir galia.“

 

Šaltinis: https://www.alfa.lt


2500