Paveiksle „Mona Liza“ – dailininko draugas gėjus?
|Leonardo da Vinci meilužis buvo ir dailininko nuolatinis modelis. Tai paskelbę Italijos meno istorikai jau spėjo iš kolegų Luvre sulaukti kandžių replikų ir abejonių, skelbia „Die Welt“.
Italijos meno istorijos tyrinėtojai mano, kad garsiajam Leonardo da Vinci paveikslui „Mona Liza“ pozavo jaunuolis, buvęs nuolatiniu dailininko modeliu. Italijos kultūros paveldo komiteto pirmininko Silvano Vinceti teigimu, tai tikriausiai galėjęs būti garsiojo tapytojo mokinys ir tariamas meilužis Gianas Giacomo Caprottis, dar žinomas slapyvardžiu Salai.
Iki šiol buvo manoma, kad dailininko paveiksle pavaizduota Lisa di Noldo Gherardini, Florencijos manufakturos savininko duktė.
Panašumas su „Mona Liza“ slypi ir menininko kūriniuose „Jonas Krikštytojas“ ar „Įsikūnijęs Angelas“, kuriuos „išdavė“ panaši į Salais burna ir nosis.
S. Vinceti kaip dar vieną įrodymą įvardino „Mona Lizos“ akyse nutapytas raides „L“ ir „S“. Esą pirmoji reiškianti Leonardą, antroji – Salais.
Tačiau dabartiniuose „Monos Lizos“ namuose – Paryžiaus Luvre – tokiomis „tiesomis“ rimtai abejojama. Esą paveiksle 2004 ir 2009 metais viskas ištyrinėta ir patikrinta – užrašai, raidės ir skaičiai.
„Raidės“ akyse esą galėjusios atsirasti dėl paprasčiausiai paaiškinamo paveikslo dažų senėjimo.
Luvro muziejaus atstovo teigimu, šioms naujoms hipotezėms atsirasti Vincetui nereikėjo net originalo – pakako paprasčiausios kopijos.
Italas kolegų mokslininkų iš Luvro darbą įvertino ne ką prasčiau, teigdamas „Jie tikrai akli“, ir pasiūlė prancūzams savo pagalbą.
Matyt, tarp Romos ir Paryžiaus verda ne mokslinis siekis išsiaiškinti tikrąsias dailininko Leonardo gyvenimo detales ir kūrinių kilmę, o tikrų tikriausia tarpinstitucinė kova. Vargu ar Italijai kada pavyktų susigrąžinti „Moną Lizą“.
Saltinis: Laikas.lt
susilaikau.
Visais laikais buvo pydaru