Dingimai jūroje: „Mary Celeste“

Dvistiebė brigantina, pavadinta „Amazone“, buvo pastatyta Kanadoje 1860 metais. Ji turėjo daugybę šeimininkų ir patyrė keletą nedidelių avarijų. Sklido kalbos, kad brigantina buvo prakeikta. Kai ją suremontavo ir vėl pardavė, buvo pakeistas laivo pavadinimas, kuris, anot prietarų, nešė nelaimes.
1872 metais lapkričio 7 dieną laivas, pervadintas „Mary Celeste“ vardu, plaukė iš Niujorko į Genują su 1700 statinių alkoholio kroviniu. Gruodžio 5 dieną „Dei Gratio“ burlaivio įgula pamatė šį laivą netolygiai plūduriuojantį jūroje. Laivas neatsiliepė į jokius signalus.

 

Jūreiviai sulipę į laivą prie šturvalo nieko nerado – žinoma, taip pat nieko nebuvo ir denyje. Tai buvo tarsi vaiduokliškas laivas su nepaliestu kroviniu. Laive nebuvo gelbėjimosi valties, laivo registracijos žurnalo ir navigacijos prietaisų, tačiau nebuvo paimtos jokios atsargos ar asmeniniai daiktai. „Mary Celeste“ laivas buvo nuplukdytas į Gibraltaro sąsiaurį. Du oficialūs tyrimai taip ir neišaiškino, kas buvo nutikę.

 

Teorijos

 

1883 metais Artūras Konan Doilis, vėliau sukūręs knygą apie Šerloką Holmsą, parašė istoriją apie laivą, kurį pavadino „Marie Celeste“, ir išgalvojo istoriją apie žiaurius piratus, kurie užgrobę laivą ištuštino jį ir paliko dreifuoti. Tai atvėrė duris kitoms teorijoms. Ar galėjo įgula pagrobti ateiviai arba undinės, milžiniškas kalmaras išmesti visus už borto arba mirtinai išgąsdinti skraidantis vaiduoklis? Galbūt milžiniška banga nuplovė įgulos narius. O galbūt, kas labai tikėtina, audringi jūros vandenys išgąsdino kapitoną, jog degus laivo krovinys gali susprogti, todėl jis priėmė pražūtingą sprendimą – šokti visiems į gelbėjimosi valtį, kuri nuskendo per audrą. Šios laivo istorijos paslaptys niekad nesibaigs.

Junkitės prie mūsų Facebooke
ir
sekite mus Instagram @anomalija.lt

Aš jau Jus seku (uždaryti ir daugiau nerodyti)!

Įdomu? Sudominkite ir kitus! Pasidalinkite ir tęskite skaitymą.
Dalintis

 

Epilogas

 

Kai buvo baigti tyrinėjimai, nelaimingasis „Marie Celeste“ laivas vėl plaukiojo, vairuojamas vis kitųšeimininkų, kol paskutinis kapitonas tyčia nuplukdė jį lemties link ant koralų rifų Haityje. Tada jis ir pirmasis šturmanas pateikė draudimui skundą dėl labai vertingo krovinio. Tačiau laivas grąžino krovinį – jis nenuskendo visiškai, o tik buvo užneštas ant rifų ir apsuptas seklių vandenų. Draudimo isnpektoriai galėjo ištirti „brangų“ krovinį. Paaiškėjo, kad ten buvo kačių maistas ir seni guminiai batai, tad abu du vyrai buvo sėkmingai patraukti baudžiamojon atsakomybėn.

 

2001 metais laivo avarijų tyrinėtojas daktaras Klivas Kasleris rado sudužusio laivo dalių, apaugusių koralo rifais, liekanas. Laivo istorija baigta, bet jis vis dar plaukioja vaizduotėje milijonų žmonių, kurie ilgą laiką ieškojo žymaus laivo kelionės tiesos.


Leave a Reply

2500