25-tas kadras

25 kadras, vadinamas nelegalios reklamos klasika, elektroninio terorizmo ginklu, paprasta rega yra nepastebimas, tačiau, kaip teigiama, turi psichologinį poveikį pasąmonei. Daug kam kelia abejonių ne tik 25 kadro veiksmingumas, bet ir egzistavimas.

 

Turbūt daugelis esate girdėję apie paslaptingą 25 kadrą televizoriuje, kino teatrų ekranuose arba kompiuteryje. Kiek tose istorijose tiesos, kiek melo?

 

Mokslui jau seniai žinoma paslėptų vaizdo intarpų – vadinamų 25-uoju kadru – įtaka žmogaus pasąmonei. Žmogaus akis nepastebi perėjimo nuo vieno kadro prie kito tik tuomet, jei per sekundę pasikeičia 24 kadrai. Mokslininkai nustatė, kad 97 procentai psichinės veiklos vyksta žmogaus pasąmonėje.

 

Praėjusio amžiaus 18 metais vokiečių mokslininkas pirmą kartą tyrė žmogaus smegenų galimybes pasitelkdamas kiną. Deja, pasiekti rezultatą trukdė kuklios kino technikos galimybės. Eksperimentus naujam gyvenimui prikėlė reklama. 1957 m. Džeimsas Vaikeris – žinomas socialinės psichologijos specialistas, Amerikos psichologų asociacijos ir rinkos tyrimų asociacijos narys, atliko eksperimentą JAV Naujojo Džersio kino teatre.

 

Jam pavyko įkalbėti kino teatro savininką, kad šis pastatytų antrą kino projektoriaus aparatą. Taigi per veiksmo filmą “Pinkikas” ekrane buvo rodomi du vaizdai – “Coca-Cola” ir “Valgykite spragėsius”. Nors šie intarpai buvo rodomi labai trumpai – vos 1/300 dalį sekundės, Dž.Vaikeris tikėjosi, kad žmogaus akis šių žodžių nepastebės.

 

Eksperimentas pavyko – net tie, kurie žinojo, kad taps bandomaisiais triušiais, po kino seanso stebėjosi jokių užrašų nematę. Dž.Vaikeriui to ir reikėjo. Mat eksperimento tikslas buvo įrodyti, jog šiuos žodžius užfiksuos pati akis, sąmonė to nesuvoks, o informacija pasieks pasąmonę. Eksperimentas buvo vykdomas visą 1957 m. vasarą.

Junkitės prie mūsų Facebooke
ir
sekite mus Instagram @anomalija.lt

Aš jau Jus seku (uždaryti ir daugiau nerodyti)!

 

Apibendrinęs savo tyrimo rezultatus Dž.Vaikeris triumfavo. Seansuose su įjungtu paslėptu antru projektoriumi reklamuoto gėrimo pardavimas išaugo beveik penktadaliu, o spragėsių – perpus.

 

Tobulėjant vaizdo technikai, mokslui žengiant į priekį pavyko nustatyti, jog tolygų vaizdą akis mato tik tada, kai per sekundę pasikeičia ne mažiau kaip 24 kadrai. Įsivaizduokime, kad vienas kadras – tai nuotrauka, rodoma ekrane. Per sekundę tolygiai keičiant 24 nuotraukas, žmogus mato tolygų vaizdą. O mažesnį kadrų skaičių akis įžiūri kaip mirgėjimą. Ilgai manyta, kad didesnis kadrų skaičius nėra efektyvus.

Įdomu? Sudominkite ir kitus! Pasidalinkite ir tęskite skaitymą.
Dalintis

 

Ištirta, kad 24 kadrus palikus transliuoti laidai, o 25 kadre rodant reklamą, žmogaus pasąmonė būtų veikiama labai intensyviai. Šie rezultatai sulaukė didžiulio susidomėjimo.

 

25 kadro atsiradimas ir, svarbiausia, įrodytas jo veiksmingumas privertė griežtai kontroliuoti reklamą. 25 kadrą buvo uždrausta naudoti komercinei ir politinei reklamai. Legaliai šį metodą taikyti leista tik tik švietimui ir mokslui. Nustatyta atvejų, kai 25 kadras naudotas reklamai: Rusijos Jakaterinburgo televizija veikė žmonių pasąmonę užrašu “sėdėk ir žiūrėk tik šį kanalą”. 1982 m. JAV išleista serija vaizdo kasečių su reklaminiu užrašu “Nevok!” Tvirtinama, jog vagysčių skaičius parduotuvėse sumažėjo 50 proc. 25 kadrai nustatyti senuose filmo “Žvaigždžių karai” įrašuose. Pavyzdžiui, ant vieno iš kosminių laivų rodomas reklaminis “Coca-Cola” logotipas. JAV prezidentas Džordžas V.Bušas naudojo 25 kadrą per savo rinkimų kampaniją. Per kandidato rinkimų klipą demokratai 25 kadre vadinami žiurkėmis.

 

Nepaisant visko, iki šiol gajos dvi nuomonės. Pirmoji – kad visa tai yra gryna nesąmonė. Antroji – priešinga – kad visa tai fantastiškai veiksminga.

 

Rekomenduojami video:


2500
6 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Naujausius Seniausius Geriausius
Ozito

http://www.youtube.com/watch?v=Lq1h3O3AK2U

Kas supranta rusų kalbą, čia aibė 25-o kadro pavyzdžiu multikuose :)

tantudaisu

Būtų įdomu sužinoti, koks yra minimalus kadro laikas, kad pasamonė suspėtų užfiksuoti. Nes su dabartinėmis technologijomis galima pasiekti daug didesnį net 25 kadru per sekundę intervalą. Eiliniai kompiuterio monitoriai dirba 100-200 kadru per sekunde džniu, uch kiek būtų galima reklamos į smegenis prikrauti….

Rima

Turiu diske ta 25 kadra nusipirkus.Yrasai koki nori uzrasa ir tau kompe mirksi tas uzrasas,bet manes jis neveikia.Sudelis

Iron Tara

Keista, kaip niekas iki galo negali ištirti.

AnonymousUser

wow, neįtikėtinai įdomu, labai patiko skaityt

dealer187

Taip pat skaitykite